کاهش برنامه‌های هفته وقف برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: با کاهش برنامه‌های هفته وقف، هزینه آن برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه اختصاص داده شد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام غلامرضا عادل مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون ۳۰ میلیون تومان از هزینه برنامه‌های هفته وقف استان به موکب سازمان اوقاف و امور خیریه کشور که در کرمنشاه مستقر شده برای کمک به هموطنان زلزله زده اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: همچنین کمک‌های غیرنقدی برای زلزله زدگان در امامزادگان استان جمع آوری می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان به برنامه‌های هفته وقف اشاره کرد و گفت: سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه از سوی مدیر کل و روسای ادارات در شهرستان ها٬ دیدار با امام جمعه، استاندار و خانواده شهدا٬ غبارروبی و عطر افشانی مزارشهدای مدفون در بقاع متبرکه٬ برپایی نمایشگاه آثار و عملکرد وقف در مصلی نماز جمعه٬ امامزاده حسین٬ (ع)، میدان آزادی و اداره کل اوقاف٬ برگزاری همایش استانی یاوران وقف و بازدید رایگان از حسینیه امینی‌ها اعلام کرد.

حجت الاسلام عادل در ادامه از برگزاری جشنواره ملی پویانمایی« وقف چشمه جاری» خبر داد  و گفت : این جشنواره سه دقیقه ای در ۱۵ موضوع در عرصه وقف ، اسفند ماه  برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اضافه کرد : برای استفاده از ابزار هنر در ترویج فرهنگ وقف در جامعه، امسال با برگزاری جشنواره در بخش انیمیشن آثار هنری کوتاه را به نمایش خواهیم گذاشت.

وی گفت : این جشنواره ملی با نام « وقف چشمه جاری »  اسفند امسال در قزوین برگزار می شود.

به گفته حجت الاسلام عادل  ، دبیرخانه جشنواره در حوزه هنری استان تشکیل شده و علاقمندان تا بیستم بهمن فرصت دارند آثار پویانمایی خود را با موضوع وقف در سه دقیقه به این دبیرخانه ارسال کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان به موکب‌های استان در ایام اربعین اشاره کرد و گفت:در این ایام، موکب سیدالشهدا در نجف اشرف برپا و ۳۰۰ میلیون تومان از محل عواید موقوفات برای آن هزینه شد.

به گفته حجت الاسلام عادل٬ در این موکب ۱۱۶ هزار پرس غذای گرم شامل صبحانه٬ ناهار و شام در بین زائران اربعین توزیع شد.

وی افزود: همچنین در این موکب به صورت شبانه روزی هزار نفر اسکان داده شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان افزود: موکب بی بی زبیده هم در کربلای معلی برپا و برای آن ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شد.

حجت الاسلام عادل اضافه کرد: در این موکب ۷ هزار غذای گرم از محل کمک‌های مردمی و نذورات در بین زائران توزیع شد.

وی گفت: همچنین در موکب مهران که بامشارکت اوقاف استان ایلام و ستاد اربعین قزوین برپا شده بود بالغ بر ۴۰ میلیون تومان هزینه شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه تعداد وقف‌های یک ساله استان را ۲۴ موقوفه عنوان کرد و گفت: ۵ موقوفه منفعتی و دارای درآمد٬ ۱۷ موقوفه انتفاعی و ۲ موقوفه قابل درآمد هستند.

حجت الاسلام عادل در ادامه از ثبت دو وقف جدید همزمان با هفته وقف خبر داد و گفت: یکی از این وقف ها یک ساختمان مسکونی به مساحت ۷۲۰ متر مربع در روستای نوده شهرستان بویین زهرا است.

وی ارزش این ساختمان مسکونی را ۲ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این ساختمان به برگزاری کلاس‌های قرآنی و خانه عالم وقف شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: وقف دیگر یک قطعه زمین مسکونی به مساحت ۲۰۰ متر مربع در روستای حسن آباد شهرستان البرز است.

حجت الاسلام عادل ارزش این زمین را ۹۰۰ میلیون ریال بیان کرد و گفت: این زمین و به نیت امور فرهنگی و عزاداری معصومین وقف شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه ازتنظیم و تجدید دو هزر و ۱۹۰ سند خبر داد.

۲۵ آبان تا ۴ آذر به نام هفته وقف نام گذاری شده است.

انتهای پیام/

 

اختصاص سی میلیون تومان از برنامه های هفته وقف به زلزله زدگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار