امام جمعه سنندج:

کمک مردم کردستان به زلزله‌زدگان نماد حس نوعدوستی و انسانیت آنان است

امام جمعه سنندج گفت:مردم کردستان انسانیت و حس نوعدوستی خود را در بهترین سطح با حمایت از زلزله‌زدگان به جهان نشان دادند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،ماموستا عبدالرحمن خدایی امام جمعه سنندج ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع  شهرسنندج  اقامه شد، با تبریک هفته وقف، گفت: خداوند تبارک و تعالی با رحمت خود تمام مردم کرمانشاه را که به واسطه زمین لرزه عزیزان خود را از دست داده‌اند، صبر عطا کند و روح کسانی که جانشان را از دست داده‌اند به بهشت شاد نماید.

وی افزود: مردم کردستان انسانیت و حس نوعدوستی خود را در بهترین سطح با حمایت از زلزله‌زدگان به جهان نشان دادند.

امام جمعه سنندج بیان کرد: امیدواریم این حمایت‌های مردمی از مردم کرمانشاه تا زمانی که بخشی از مشکلات آنها حل می‌شود ادامه داشته باشد.

خدایی در ادامه با اشاره به اینکه ما مالک موقت داشته‌های خود هستیم، گفت: اصل مالک مال دنیوی خداوند تبارک و تعالی است و هر کس مال خود را وقف کند به معنی دادن آن مال به دست صاحب اصلی‌اش است.

به گفته وی، هزینه درآمد موقوفات براساس دستور خدا و هرآنچه در قرآن آمده است، باید هزینه شود.

امام جمعه سنندج بابیان اینکه وقف سنت حسنه همیشه جاری است که در قرآن آمده و بزرگان دین به آن تاکید دارند، گفت: آنچه وقف می‌کنیم باید عزیزترین چیزمان باشد چون آنچه را که در راه خدا وقف می‌کنیم، خدا به آن آگاه است.

خدایی با بیان اینکه صحابه پیامبر همواره بهترین اموال خود را در راه خدا وقف می‌کردند، افزود: به فرموده پیامبر اکرم، وقف بهترین اموال در راه خدا کار و توشه برای قیامت انسان است.

وی ادامه داد: اجرای سنت حسنه جاری وقف موجب می‌شود که نام انسان برای همیشه در دنیا باقی بماند.

 امام جمعه سنندج گفت:فرهنگ وقف اموال از گذشته تا به امروز در جامعه اسلامی وجود داشته و این مهم باید در بین مسلمان باقی بماند و در راستای توسعه آن گام برداشت.

وی تلاش‌ و اقدامات برای حفظ و صیانت از موقوفات استان را شایسته تقدیر دانست و گفت: همه ما باید در این راستا ثابت قدم باشیم، چرا که وقف بهترین ابزار برای رفع بخش قابل‌توجهی از مشکلات در جامعه است.

انتهای پیام/م

وقف سنت حسنه همیشه جاری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.