عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

ضعف پوشش بیمه حوادث طبیعی در مناطق زلزله زده

کرد گفت: متاسفانه پوشش بیمه حوادث طبیعی در مناطق زلزله زده ضعیف بوده و همین امر مشکلات زیادی را برای هموطنان به وجود آورده است.

بیمه در مناطقی چون ایران از نیازهای اجتماعی مردم است/درصورت اجرایی شدن طرح صندوق همگانی بیمه حوادث طبیعی، مردم مشکلی نخواهند داشتعلی کرد نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با خبرنگار بانک، بیمه و بورس گروه اقتصاد باشگاه خبرنگاران جوان با بیان زلزله خیز بودن ایران ، اظهار کرد: ایران از لحاظ اقتصادی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و نبود بیمه‌های سراسری برای پوشش حوادث طبیعی، یکی از بزرگترین آنها است.

کرد در ادامه افزود: متاسفانه ما از زلزله‌های و خسارتهای زلزله رودبار، طبس، بوئین زهرا، بم، هریس و سرپل ذهاب درس نگرفتیم.

وی در خصوص زلزله اخیر کرمانشاه، تصریح کرد: متاسفانه پوشش بیمه حوادث طبیعی در مناطق زلزله زده ضعیف بوده و همین امر مشکلات زیادی را برای هموطنان به وجود آورده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره تجربه کشورها در گسترش طرح بیمه‌های همگانی حوادث طبیعی، گفت: بسیاری از کشورها تحت پوشش بیمه حوادث طبیعی هستند و این امر در کشورشان به خوبی مدیریت  شده است.

کرد گفت: بهترین نوع کمک به مناطق زلزله در اصل، تعمیق و گسترش بیمه‌های اجتماعی چون بیمه حوادث طبیعی است.

این نماینده مجلس با اشاره به کارکرد بیمه در مناطق زلزله زده، اضافه کرد: وقتی زلزله اتفاق می‌افتد، آن منطقه از نظر مسکونی، تجاری ، صنعتی و... آسیب می‌بیند، بنابراین بیمه ها سریع بار مالی این خسارات را تعیین کرده و کار کارشناسی درست را انجام داده و نقش شایانی در بازسازی منطقه ایفا می‌کنند.

کرد در خصوص سرنوشت صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی، یادآور شد: طرح تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی، توسط صنایع بیمه به مجلس مطرح شد و بعد شورای نگهبان 9 ایراد درمورد مسائل تامین مالی و ادبیات لایحه گرفت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به نحوه تصویب این لایحه گفت: ما در کمیسیون اقتصادی مشکلات این لایحه را برطرف و با کارشناسان بیمه هم در این باره صحبت کردیم.

وی در خاتمه گفت: امید است؛ اعتبار طرح تاسیس صندوق همگانی حوادث طبیعی تامین شده و با اجرایی شدن آن ، نتایج مثبتی بر جای گذاشته شود. در این صورت می‌توان تا حد زیادی ، خسارت مناطقی که در حوادث طبیعی دچار آسیب شده‌اند را جبران کرد.

انتهای پیام/

سرنوشت تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار