۶۴ درصد مخازن سد‌های کشور پر شد

تازه‌ترین آمار منابع آبی کشور نشان می‌دهد که ۶۴ درصد مخازن سدهای کشور پرشدگی دارند.

بر اساس تازه‌ترین آمار منابع آبی کشور، حجم آب ورودی به سد‌ها در سال آبی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ نسبت به سال آبی گذشته کاهش ۸ درصدی داشته و از ۲۹.۰۳ میلیارد مترمکعب در سال قبل، به ۲۶.۵۷ میلیارد مترمکعب در سال آبی جاری رسیده است. خروجی سد‌ها از ۱۶ میلیارد و ۵۲۰ میلیون مترمکعب در سال گذشته به ۱۶ میلیارد و ۶۹۰ میلیون مترمکعب رسیده که افزایش ۱ درصدی را در این زمینه نشان می‌دهد. 

در مجموع نیز موجودی فعلی مخازن سد‌های کشور اختلاف زیادی با مدت مشابه سال گذشته ندارد. ارقام نشان می‌دهد که سال گذشته در مدت زمان مشابه موجودی مخازن ۳۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب بوده که امسال این رقم به ۳۱ میلیارد و ۵۶۰ مترمکعب رسیده است. به طور کلی سد‌های کشور به موجودی ۶۴ درصدی رسیده اند.

۶۴ درصد مخازن سد‌های کشور پر شد

سد شهید قنبری در آذربایجان غربی، سد جگین در هرمزگان، سد کوثر در کهگیلویه و بویر احمد، سد رودبار در لرستان، سد‌های قشلاق و آزاد در کردستان، سد‌های پیشین، زیردان، خیرآباد و ماشکید علیا در سیستان و بلوچستان و سد ایلام در استان ایلام، ۱۰ سد کشور هستند که به پرشدگی ۱۰۰ درصدی رسیده اند.

گفتنی است وضعیت پرشدگی سد‌های تهران همچنان نسبت به سال گذشته در وضعیت کاهش است. موجودی ۵ سد اصلی تهران به ۴۳۸ میلیون مترمکعب رسیده که معادل ۲۳ درصد پرشدگی است و کاهش ۱۰ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

همچنین بر اساس آخرین آمار تا ۷ اردیبهشت، ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۲۰۰.۱ میلیمتر ثبت شده است. این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت با متوسط ۲۱۵.۲ میلیمتر بارش، ۷ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته با متوسط بارش ۱۸۳.۱ میلیمتر ۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وضعیت بارش های کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار