مدیرحوزه های علمیه کشور:

نداشتن امکانات کافی برای ماندگاری نخبگان درکشور را از کاستی های آموزش عالی است

مدیرحوزه های علمیه کشور گفت: علم دردنیای امروز باید مولد ثروت و ارتقاء زندگی اجتماعی شود و ضعف نظام مهارتی و آموزش های کاربردی درکشور رفع شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛حجت الاسلام والمسلمین اعرافی مدیرحوزه های علمیه کشوروامام جمعه میبد یک درصدی بودجه پژوهش ،عدم گره خوردن تولیدات علمی کشور با مشکلات کشور ،عدم ارتباط دانشگاه با صنعت و نداشتن امکانات کافی برای ماندگاری نخبگان درکشور را از کاستی های آموزش عالی برشمرد و گفت :علم دردنیای امروز باید مولد ثروت و ارتقاء زندگی اجتماعی شود و ضعف نظام مهارتی و آموزش های کاربردی درکشور رفع شود.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی افزود:نظام اموزش عالی از 200 هزار دانشجو به 5 میلیون دانشجو رسیده و بیش از صدهزار عضوهیئت علمی درمراکز دانشگاهی داریم .

امام جمعه میبد درجمع دانش آموزان استعدادهای درخشان شهید رحیمی فر گفت:شما دانش آموزان استعدادهای برتر آینده سازان کشورهستید.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با بیان اینکه ایران اسلامی از ظرفیت های هوشی و استعداد بالایی برخوردار است گفت :ما باید درمرز حرکت و از آن عبور کنیم .

مدیرحوزه های علمیه کشوراشاره کرد :هریک از شما دانش آموزان بالقوه عالم بزرگ ودانشمند هستید و باید مرزهای دانش را با فکر خود فتح و خودتان را برای کارهای بزرگ آماده وجهان را با علم خود تکان دهید .

عضوشورای عالی انقلاب فرهنگی افزود:ما باید درکشور به جایی برسیم که همه استعدادهای خوب درکشور ،تولیدکننده علم ارتقاء دهنده فناوری وبالا برنده سطح وجایگاه کشور درمنطقه وجهان باشند.

وی گفت:ازشما استعدادهای برتر انتظارمی رود درتحول و پیشرفت وارتقاء نظام آموزش عالی نقش آفرینی کنید.

امام جمعه میبد آموزش عالی و مراکز دانشگاهی را بال مهم علم ودانش درکشور دانست و گفت:در دو دهه گذشته تحولات عظیمی به لحاظ رشد کمی دانشجویی ،تعداد اساتید و عضوهیئت علمی ،تنوع رشته ای،جسنیتی ،تعداد مراکز و دسترسی جدا از قومیتی ومذهبی درکشور انجام شده است .

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی گفت :نظام اموزش عالی ما ازلحاظ رشد کمی دانشجویی از رقم 200هزار دانشجو امروز به قریب 5 میلیون دانشجو رسیده و بیش از صدهزار عضوهیئت علمی درمراکز دانشگاهی داریم .

مدیرحوزه های علمیه کشور با اشاره به رشد رشته های دانشگاهی و عبور آن از هزار کدرشته در تحصیلات تکمیلی و دکتری گفت :شاخص دیگر تنوع جنسیتی است و امروز حضور دختران در دانشگاهها از مرز 60 درصد عبور کرده است .

امام جمعه میبد با بیان اینکه بالای 2هزار مرکز آموزش عالی درکشور وجود دارد که دسترسی آن را آسان کرده است گفت :امروز بیش از 50 درصد دانشگاهها دراختیار بخش خصوصی است و صدها مرکزپژوهشی و تحقیقاتی درکشور ایجاد شده است .

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه درحوزه فناوری های پیشرفته 10فناوری پیشرفته مثل نانو،انرژی هسته ای،هوافضا و هوش مصنوعی دارای سند است که درشورای انقلاب فرهنگی دنبال می شود به میزان تولید مقاله درکشور اشاره کرد وگفت: ما دررشد علمی و تولید مقاله رتبه اول را درطول سالها داشته ایم و اسنادپایه و پایش حرکت علمی کشور ده ها سند بالادستی بسیار مهم را بعنوان راهنمای حرکت آموزش عالی دردست داریم .

انتهای پیام/ ی

آموزش عالی و مراکز دانشگاهی بال مهم علم و دانش درکشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.