نجات جان آب با اصلاح فرهنگ مصرف

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: به منظور نجات از بحران، فرهنگ مصرف آب در کشور باید اصلاح شود.

نجات جان آب با اصلاح فرهنگ مصرفبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور در همایش بحران آب با محوریت باز چرخانی و استفاده دوباره از پساب در تبریز با اشاره به اینکه امروز مصرف آب مهم‌تر از تولید آب است، افزود: متاسفانه میانگین مصرف روزانه آب در مناطق شهری بیش از ۲۲۰ لیتراست و باید رفتار‌ها و فرهنگ مصرف آب در کشور تغییر یابد.


وی افزود: باید باور کنیم که با مشکل جدی کم آبی یا بی آبی مواجه هستیم و باید سیاست‌های این حوزه با توانمندی‌ها و امکانات موجود هماهنگ شود.


وی با تاکید براینکه با مصرف صحیح و افزایش بهره وری می‌توان بحران آب را مدیریت کرد، افزود: بحران آب مشکلی فرهنگی است و باید مسئولان و سیاست مداران کشور به این باور برسند که کمبود آب جدی است و با آموزش صحیح می‌توان بر این مشکل غلبه کرد.


کلانتری همچنین میانگین بارش باران در ۵۰ روز گذشته را حدود ۱۲ میلی متر اعلام کرد و گفت: این در حالی است که این میزان در غیر از استان‌های گیلان و مازندران و گلستان کمتر از ۴ میلی متر است.


رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور اشاره‌ای هم به بحران دریاچه ارومیه کرد و گفت: ۸۲ درصد علت خشکی این دریاچه، مدیریت انسانی است و نبود مدیریت منابع آب در حوزه کشاورزی، بر خشکی آن افزوده است.


در این نشست کارشناسان محیط زیست و آب و استادان دانشگاه‌ها به بررسی موضوع کم آبی و بحران جدی این بخش، توجه جدی مردم و مسئولان به این مشکل را خواستار شدند.


در پایان این نشست رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، استاندار آذربایجان شرقی و برخی از مدیران با امضای سند اجرایی مقابله با بحران آب و بازچرخانی و استفاده دوباره از پساب بر حمایت از طرح‌های دانش بنیان و فن آورانه در این حوزه تاکید کردند.

انتهای پیام/خ

باید باور کنیم که با مشکل جدی کم آبی یا بی آبی مواجه هستیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.