نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی

کشاورزان منطقه نیازمند حمایت دولت هستند

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورزان این منطقه به علت مواجهه با خشکسالی و کاهش میزان برداشت محصول نیازمند حمایت دولت هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛بیت الله عبدالهی نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در جمع اهالی روستای دوپیق شهرستان اهر با بیان اینکه باغداران منطقه نمی توانند محصولات کشاورزی خود را به قیمت واقعی به فروش برسانند، افزود: امسال شرایطی به وجود آمده که کشاورزان، گندم کمتری نسبت به سال های گذشته برداشت کرده اند و این کاهش در معیشت آنان تاثیر خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان در شرایط کنونی بیش از پیش نیازمند حمایت هستند، یادآوری کرد: دولت باید در شرایط فعلی از این قشر زحمتکش در این زمان حمایت ویژه ای کند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خشکسالی بر سر مزارع و باغات شهرستان های اهر و هریس سایه افکنده و کم آبی حاصل چندین ساله روستائیان و کشاورزان را تهدید می‌کند.

عبدالهی با اشاره به اینکه خشکسالی منابع آبی، باغات و اراضی کشاورزی منطقه را تهدید می کند، ادامه داد: امسال کشاورزان در برخی مناطق تنها یک سوم گندم را توانسته اند تولید و برداشت کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال کیفیت گندم نسبت به سال های گذشته کمتر است، گفت: با توجه به خشکسالی های پی در پی وضعیت آبی شهرستان اهر حال و روز خوبی ندارد و هریس نیز کم آب ترین شهرستان استان آذربایجان شرقی است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس بر صرفه جویی مصرف آب شرب و کشاورزی تاکید کرد و بر پیگیری مشکلات اهالی روستا قول مساعد داد.

عبدالهی با بیان اینکه باغداران اهری و هریسی ماه ها برای تولید میوه زحمت می کشند ولی از آن ها حمایتی نمی‌شود، افزود: قیمت سیب تولیدی باغداران این شهرستان ها بسیار کمتر از زحمتی است که آن ها بر سر تولید کشیده اند.

وی یادآوری کرد: کم توجهی و رسیدگی نکردن به مشکلات و اشتغال زایی در روستاهای منطقه موجب شده تا روستائیان به شهرها مهاجرت کنند و یکی از دلایل مهاجرت ساکن روستاها عدم درآمدزایی است.

 

انتهای پیام/ش

تاکید بر صرفه جویی مصرف آب شرب و کشاورزی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار