تبریز ؛

کمک بلا عوض به کشاورزانی که از آبیاری قطره ای و تحت فشار استفاده کنند

شکری معاون استاندار و فرماندار میانه از کمک بلاعوض به کشاورزانی که از آبیاری قطره ای و تحت فشار استفاده کنند خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛شکری معاون استاندار و فرماندار میانه از کمک بلاعوض 7 میلیون تومانی برای هر هکتار به کشاورزانی که از آبیاری قطره ای و تحت فشار استفاده کنند خبرداد.

حمید شکری در همایش تجلیل از کشاورزان نمونه شهرستان میانه با تاکید بر استفاده درست از منابع آب و نگاه عمیق به آینده در این زمینه گفت: علی رغم وجود یک سوم آب های سطحی استان در میانه و وجود بیش از 42 سد منابع آبی شهرستان محدود و نیازمند کار کارشنایی دقیق در حوزه مدیریت منابع آبی می باشد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه میانه به وجود بیش از 80 هزار هکتار اراضی دیم و 5 هزار هکتار اراضی آبی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: شهرستان میانه به عنوان وسیع ترین شهرستان استان آذربایجان شرقی 300 هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی را نیز در خود جای داده است.

فرماندار میانه در این همایش تولید سالانه محصولات زراعی شهرستان را 343 هزار تن و میزان تولید محصولات باغی را 165 هزار تن عنوان کرد و اظهار داشت: با مکانیزه شدن و رعایت الگوهای کشت امکان۱۰ برابر شدن محصولات کشاورزی شهرستان میسر خواهد شد.

شکری همچنین به حمایت های دولت از کشاورزان اشاره کرد و افزود: جهاد کشاورزی شهرستان میانه آمادگی دارد تا به ازای هر هکتار 7 میلیون تومان کمک بلاعوض برای اجرای سیستم آبیاری قطره ای به متقاضیان ارائه نماید.

وی همچنین از فعالیت ۹ مرکز کشاورزی در سطح شهرستان میانه خبر داد و تصریح کرد: ترویج و آموزش مسایل علمی و جدید به لحاظ کمبود منابع آبی و افزایش راندمان تولید می بایست در اولیت اصلی جهاد کشاورزی شهرستان قرار گیرد.

شکری همچنین با اعلام سیاست های کلی کشاورزی در شهرستان نسبت به کشت منطقه ای و یک پارچه سازی اراضی، نسبت به روند روبه رشد کوچک سازی و تفکیک زمین های کشاورزی در این شهرستان انتقاد کرد

انتهای پیام / ج.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.