توقف حاشیه نشینی در کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: توسعه حاشیه‌نشینی در مرکز کرمان اکنون کاملاً متوقف شده و سال گذشته یک هزار و پانصد هکتار از اراضی دولتی در حاشیه شهر کرمان به دولت برگشت داده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان صبح امروز در شورای پیشگیری از وقوع جرم که با حضور مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی قوه قضائیه برگزار شد، : کرمان مانند بسیاری از استان‌های دیگر با پدیده حاشیه‌نشینی مواجه بوده است و به جرأت می‌توانم، بگویم که یک سوم شهر کرمان با حاشیه‌نشینی شکل گرفته و الان جزو متن شهر هستند.

وی بیان داشت: توسعه حاشیه‌نشینی در کرمان تحت هر عنوانی به نقطه بحرانی رسیده بود و تمام آن هم مربوط به بحث مهاجرت نیست، بلکه هر کس در متن شهر نتواند، اقتصاد شهر را تحمل کند به حاشیه سرریز می‌شود.

موحد افزود: از سال ۹۳ به بعد در زمینه مقابله با حاشیه‌نشینی اقدامات مؤثری انجام شد و مقامات قضایی، اجرایی، انتظامی، امنیتی و ... کنار هم با این پدیده مقابله کردند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: توقف حاشیه‌نشینی نخستین مرحله کار در استان کرمان بود و بسیاری از اراضی کشاورزی خصوصی در حاشیه شهر باتوجه به قیمت بالا کاربری آنها را تغییر می دهند و حاشیه شهر شکل می گیرد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان تصریح کرد: در مرحله دوم رفع تجاوزها را در دستور کار داشتیم که در مجموع ۲۶ هزار هکتار اراضی دولتی استان مسترد و یا ساماندهی شده است،.

مقام ارشد قضائی استان کرمان اظهار داشت: اخرین مرحله مقابله با حاشیه نشینی ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی می باشد و طرح نجات نیز در این راستا صورت می‌گیرد.

موحد یاد آور شد: سال گذشته استان کرمان در زمینه جلوگیری از تعرض به اراضی دولتی جزو برترین‌ها بود و هزینه‌های زیادی هم‌ در این راه پرداخت کرده است.

انتهای پیام/ی

بازگشت1500هکتار اراضی ملی به دولت در سال 95

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.