امام جمعه کرمان گفت:

علاج اساسی برای مسئله اعتیاد پیدا شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: امنیت و مواد مخدر از جمله توقعات مردم است که اگر راه علاج اساسی برای اعتیاد پیدا شود، مردم را خوشحال می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،آیت الله سیدیحیی جعفری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، امروز در دیدار فرمانده نیروی انتظامی و جمعی از پرسنل و روسای پلیس های تخصصی  به مناسبت هفته ناجا در سخنانی نیروی انتظامی را حافظ جان و مال مردم دانست و با اشاره به اینکه جامعه، تکلیف بیش از توان از نیروی انتظامی نمی خواهد، گفت: اما امنیت و مواد مخدر از جمله توقعات مردم است که اگر راه علاج اساسی برای این مسئله یعنی اعتیاد پیدا شود، مردم را خوشحال می کند.
 وی به روایتی از امام علی علیه السلام که "هیچ بی نیازی همانند عقل و هیچ فقری بدتر از جهل، هیچ میراثی بالاتر از ادب و هیچ پشتیبانی بالاتر از مشورت کردن نیست" تکلیف را دایرمدار عقل عنوان کرد و افزود: بیشتر افرادی که دنبال کارهای خطرناک می روند دلیل آن به کار نینداختن عقل است زیرا اگر دین هم نباشد عقل می تواند از لغزش ها جلوگیری کند.
امام جمعه کرمان با استفاده از این روایت افزود: اگر انسان ادب داشته باشد، دیگر نیازی به مطرح کردن حسب و نسب نیست.
وی با تاکید به مشاوره در زندگی تصریح کرد: در کارهای مهم باید با افراد زبده مشورت کنید، مشورت در مکتب ما خیلی اهمیت دارد، پیامبر با اینکه عقل کل بود اما خداوند دستورداد با اصحاب خود مشورت کند و فوائد مشورت زیاد است و افراد باید با افراد عاقل و خردمند درهمه امور مشورت کنند.
سردار رضا بنی اسدی فر ، فرمانده انتظامی استان کرمان هم در سخنانی با بیان اینکه نیروی انتظامی تلاش دارد از ظرفیت موجود برای خدمت به مردم استفاده کند گفت : اعتیاد جوانان، دغدغه پلیس است که منجر به طلاق بالا شده است.
وی مصرف مشروبات الکلی، حاشیه نشینی و... را از دیگر دغدغه های پلیس خواند و خواستار همکاری ائمه جمعه و جماعات در جهت رفع این مشکلات شد.
وی تجمعات مذهبی را فرصتی برای پرداختن به این آسیب ها دانست.
انتهای پیام/ی

دیدار مسئولان انتظامی استان با نماینده ولی فقیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار