ساخت بیش از 1200 کلاس درس با مشارکت خیران در سیستان و بلوچستان

‌مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: هزار و 203 کلاس درس در سیستان و بلوچستان با همکاری خیران در دست ساخت است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، ‌علیرضا راشکی در شورای نوسازی مدارس استان افزود: از ابتدای امسال 129 مدرسه با 429 کلاس درس با مشارکت خیران در استان به بهره برداری رسیده و به دانش آموزان مستعد استان اهدا شده است.


راشکی بیان کرد: مشارکت خیران مدرسه ساز در استان نسبت به سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته، به طوری که 276 پروژه با هزار و 203 کلاس درس در استان با کمک خیران در دست ساخت است.


وی با اشاره به اینکه بیشترین ردیف اعتباری در کشور برای مدرسه سازی به این استان اختصاص داده شده است، افزود: ما باید مسیر را برای خیرین بومی جهت ساخت مدارس هموار کنیم.


مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با اشاره به رویکرد مشارکت خیران مدرسه ساز و اداره کل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان برای ساخت مدارس افزود: هر خیری که برای ساخت مدرسه قدم بردارد اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با وی مشارکت می‌کند.


وی با بیان اینکه متوسط زیربنای فضای آموزشی در کشور 5.34 متر مربع و در سیستان و بلوچستان 3.11 متر مربع است، اظهار کرد: برای رسیدن فضاهای آموزشی این استان به متوسط کشوری نیازمند ساخت افزون بر 11 هزار کلاس درس هستیم.


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: 18 هزار و 934 کلاس درس در استان وجود دارد که 6 هزار و 181 مورد آن نیاز به تخریب و بازسازی و چهار هزار و 358 مورد آن نیازمند مقاوم سازی است.

انتهای پیام/گ

ساخت مدرسه با کمک خیران در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار