نبود سامانه گرمایشی مناسب در ۱۰ هزار کلاس درس سیستان وبلوچستان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۱۰ هزار کلاس درس در این استان فاقد سامانه گرمایشی مناسب هستند.

نبود سامانه گرمایشی مناسب در ۱۰ هزار کلاس درس سیستان وبلوچستان به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علیرضا راشکی افزود: بیش از ۱۸ هزار کلاس درس کالبدی در سیستان و بلوچستان وجود دارد.

وی گفت: در مجموع حدود ۱۰ هزار کلاس درس فاقد سامانه گرمایشی مناسب در  سیستان و بلوچستان هستند و پنج سال طول می‌کشد تا در این بخش به استاندارد لازم برسند.

وی ادامه داد: این کلاس‌های درس با تویوست و بخاری گرم می‌شوند و رایزنی لازم با سازمان نوسازی مدارس کشور در حال انجام است تا با تخصیص اعتبار و سرعت بخشیدن به کار، مدت استانداردسازی سامانه گرمایشی تمام مدارس سیستان و بلوچستان از پنج سال به سه سال کاهش یابد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: در مجموع ۲ هزار و ۱۲۹ کلاس درس در استان به سامانه گرمایشی استاندارد (راه اندازی موتورخانه و پکیج با مشعل دوگانه سوز) مجهز شده است.

راشکی افزود: همچنین برای حدود ۲ هزار و ۸۵۸ کلاس درس در سیستان و بلوچستان نیز سامانه سرمایشی (کولر آبی یا گازی و اسپیلت) نصب شده است.

وی اظهار داشت: نصب سامانه سرمایشی و گرماشی برای ۲ هزار و ۲۷۱ کلاس درس سیستان و بلوچستان در دست اجراست و پیش بینی می‌شود تا پایان امسال به اتمام برسد.

وی گفت: فعلا در مدارسی که سامانه گرمایشی استاندارد سازی نشده است کلاس‌های درس با بخاری یا تویوست گرم می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان افزود: این استان با توجه به نرخ ۱۴ برابری تعداد موالید و جذب بازماندگان از تحصیل همچنان با وجود همه اقدامات مطلوب صورت گرفته در مدرسه سازی به پنج هزار کلاس درس نیاز دارد.

راشکی گفت: همچنین از مجموع بیش از ۱۸ هزار کلاس درس استان، ۱۰ هزار و ۵۲۸ کلاس درس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی است.

وی شمار مدارس خشتی و گلی سیستان و بلوچستان را ۷۰۸ مورد ذکر کرد و گفت: از سال گذشته تخریب و بازسازی ۳۹۰ کلاس درس خشتی و گلی استان در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/گ

سامانه گرمایشی مدارس سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار