مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس

افتتاح یک مدرسه ۲ کلاسه خیری در خاش

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: یک مدرسه ۲ کلاسه خیری امروزدر روستای عشایری نوک آباد صالح خاش به بهره برداری رسید.

افتتاح یک مدرسه ۲ کلاسه خیری در خاش به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رسول راشکی  مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اظهار داشت: این واحد آموزشی با ۷۲ متر مربع زیربنا با اعتبار ۷۵۰ میلیون ریال و مشارکت کارکنان اداره کل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید.

وی افزود: با راه اندازی این مدرسه حدود ۷۰ دانش آموز روستای عشایری نوک آباد صالح از نعمت فضای آموزشی استاندارد بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به رویکرد مشارکت خیران مدرسه ساز و اداره کل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان برای ساخت مدارس افزود: هر خیری که برای ساخت مدرسه قدم بردارد این نهاد با وی مشارکت می‌کند.

وی با بیان اینکه متوسط زیربنای فضای آموزشی در کشور ۵.۳۴ متر مربع و در سیستان و بلوچستان ۳.۱۱ متر مربع است، اظهار داشت: برای رسیدن فضا‌های آموزشی استان به متوسط کشوری نیازمند ساخت افزون بر ۱۱ هزار کلاس درس هستیم.

راشکی گفت: ۱۸ هزار و ۹۳۴ کلاس درس در سیستان و بلوچستان وجود دارد که ۶ هزار و ۱۸۱ مورد آن نیاز به تخریب و بازسازی و چهار هزار و ۳۵۸ مورد آن نیازمند مقاوم سازی است.

 بیش از ۶۲۰ هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در ۶ هزار و ۳۰۰ مدرسه تحصیل می‌کنند و ۳۶ هزار و ۷۰۰ فرهنگی نیز سکان دار تعلیم و تربیت در این استان هستند.

انتهای پیام /ع

افتتاح یک مدرسه درخاش 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار