استاندار کرمانشاه؛

قدرت اقتصادی بالا اقتدار و امنیت را نیز به دنبال می آورد

استاندار کرمانشاه گفت: اگر به دنبال اقتدار هستیم باید به مباحث اقتصادی بپردازیم و گفتمان ما در استان کرمانشاه باید اقتصادی باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،هوشنگ بازوند  استاندار کرمانشاه امروز شنبه در دیدار با ملاقادر قادری امام جمعه اهل سنت شهرستان پاوه  گفت: به وزارت کشور و آقای جهانگیری عرض کردیم که ما رویکرد مدیرانی که در استان مسئولیت می پذیرند نباید امنیتی باشد، اگر رویکرد اقتصادی باشد و به مسائل اقتصادی و فرهنگی توجه کنیم مسائل اجتماعی را مد نظر قرار دهیم امنیت به دنبال دارد.

وی بیان کرد: مردم مطالبات اقتصادی دارند اما این بدان معنا نیست که مطالبات فرهنگی و اجتماعی ندارند و واقعیت این است که وقتی خروجی شاخص های نامطلوب اقتصادی را وقتی رصد می کنیم خودش را در سایر مسائل نشان می دهد لذا گفتمان ما در استان باید اقتصادی باشد.

استاندار کرمانشاه افزود: چین در حوزه اقتصاد مانند یک سونامی حرکت می‌کند و هیچ قدرت نظامی هم خودش را در برابر چین قرار نمی دهد چون یک قدرت اقتصادی بالایی دارد، پس ما اگر به دنبال اقتدار هستیم باید به مباحث اقتصادی بپردازیم.

بازوند بیان کرد: چند سالی است که رهبر معظم انقلاب به اقتصاد مقاومتی اشاره دارند خوشبختانه برای اولین بار در بعد از انقلاب، اقتصاد مقاومتی اولین راهبردی است که همه روی آن اجماع دارند احساس این است که نسخه اقتصاد مقاومتی می تواند ما را از این گرفتاری ها نجات دهد. 

وی افزود: در جهان سوم، کشورهایی توسعه یافته تراند که اهل کار هستند، رویکرد ما هم باید کار باشد اگرچه نقیصه بزرگی در این زمینه داریم، بهره وری کار در برخی کشورها ۶ ساعت است اما ما ۴۵ دقیقه. استان ما هم دچار این نقیصه هست و باید فرهنگ کار را ترویج دهیم.

بازوند توجه به فرهنگ را لازمه توسعه و پیشرفت دانست و  بیان کرد: پروژه های بزرگ ما باید پیوست فرهنگی داشته باشد و این پیوست با ارزش های ما گره خورده است این مسائل ارزشی سرمایه ما هستند.



انتهای پیام/ز

توجه به فرهنگ  لازمه توسعه و پیشرفت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار