نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم:

قم ظرفیت‌های گردشگری زیادی دارد/بی‌توجهی به وضعیت زیست محیطی استان قم

بختیاری گفت:قم دارای ظرفیت‌هایی گردشگری زیارتی و صنایع چاپ و نشر است و اینکه شهر قم را به مکانی برای بازیافت مواد آلاینده تبدیل کرد، با چشم‌اندازی که برای استان در نظر گرفته شده مغایرت دارد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛حسن بختیاری ،نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم، با انتقاد از بی‌توجهی به وضعیت زیست محیطی استان قم اظهار کرد: در حالی که شهرک‌های صنعتی در استان قم،‌ ظرفیت پذیرش صنایع مختلف را دارند و حتی برخی از این مراکز صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل هستند، متاسفانه شاهد ساخت شهرک صنعتی جدیدی در جاده گرمسار به منظور بازیافت صنایع آلاینده و خطرناک هستیم.

وی ضمن ابراز تأسف از صادر شدن مجوز ساخت این شهرک‌های صنعتی گفت: پسماندهای مربوط به باتری و صنایع سرب و نیتروکربن از استان‌های دیگر وارد شهر قم می‌شود و در صورتی که این اتفاق بیفتد، عملا شهر قم تبدیل به مکانی برای بازیافت صنایع آلاینده‌‌‌ای که به شدت برای سلامتی مردم مضر و خطرناک است، می‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه‌ قم ظرفیت‌های گردشگری زیادی دارد گفت: قم دارای ظرفیت‌هایی مانند گردشگری زیارتی و صنایع چاپ و نشر است و اینکه شهر قم را به مکانی برای بازیافت مواد آلاینده تبدیل کرد، بسیار اشتباه است و با چشم‌اندازی که برای استان در نظر گرفته شده مغایرت دارد.

وی خاطرنشان کرد: با تاکید بر اینکه باید حفاظت از محیط زیست به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود، حفاظت از محیط زیست وظیفه تمام افراد جامعه است و همه مردم باید در حفاظت از این سرمایه ملی تلاش کنند.

بختیاری خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی استقرار واحدهای آلاینده در شهرک‌های صنعتی نتیجه‌ای جز تهدید سلامتی مردم ندارد و تمام متولیان سلامت و محیط زیست باید در این عرصه وارد شده و اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه در اسناد بالا دستی استان قم توسعه صنایع و به ویژه استقرار و توسعه صنایع بازیافتی در استان قم دیده نشده است، افزود: سرب از مواد بازیافتی و یکی از صنایع آلاینده و مخرب محیط زیست و تهدید کننده جدی سلامت مردم محسوب می‌شود و در حالی که در شرایط حال حاضر زیست محیطی استان قم، تنها توسعه صنایع پاک مد نظر است شاهد صدور مجوز و ساخت شهرک صنعتی جدیدی در جاده گرمسار به منظور بازیافت مواد آلاینده و خطرناک هستیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: استان قم ظرفیت پذیرش پسماندهای فلزات سنگین نظیر سرب و نیتروکربنی را ندارد و ایجاد این واحدها باتوجه به خطرات و مضراتی که دارد می‌تواند سلامت مردم را تهدید کند بنا بر این باید اقداماتی به منظور توقف این واحد‌های صنعتی انجام شود.

انتهای پیام/ح

ساخت شهرک‌های صنعتی آلاینده سلامت مردم را تهدیدمی‌کند/حفاظت ازمحیط زیست به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.