قم؛

تغییر نام بلوار مرجعیت به بلوار آیت‌الله‌العظمی بروجردی

تغییر نام بلوار مرجعیت به بلوار آیت‌الله العظمی بروجردی که با نظر شهردار قم مطرح شده بود در جلسه شورای اسلامی شهر قم تصویب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛سیدمرتضی سقائیان‌نژاد، شهردار قم درجلسه ی شورای شهرگفت: انتخاب نام مرجعیت نقدهای بسیاری به دنبال داشته و این نام باید تغییر کند.
وی با اشاره به دغدغه اعضای شورای اسلامی شهر درباره نام‌گذاری معابری به نام دیگر مراجع تقلید افزود: بلوار پیامبر اعظم(ص) قرار است در بحث‌های تمدنی کار کند و نام مراجع مختلف از زمان گذشته تا امروز در این بلوار در بخش‌های مختلفی که نماد تاریخ قم هستند، دیده شود. نام مرجعیت برای بلواری که شهرک انسجام را به پردیسان متصل می‌کند از سوی شورای شهر قم مصوبه داشت اما پس از توضیحات شهردار نام آیت‌الله العظمی بروجردی تصویب شد.
در این میان برخی اعضای شورای شهر نسبت به تغییر نام‌هایی که مدتی استفاده شده و مردم به آن عادت کرده‌اند اعتراض داشتند.
مصطفی سعادت‌طلب، رئیس کمیسیون امور زیربنایی، دراین جلسه خاطرنشان کرد: ازآنجاکه مسیر این بلوار طولانی است شهرداری می‌تواند برای نام‌گذاری تمام مراجع بزرگ در طول آن طرحی داشته باشد.
حسن بختیاری، نایب‌رئیس شورای شهر قم هم با اشاره به این‌که قم شهر علم و اجتهاد است اضافه کرد: فلسفه کار این بود که این ظرفیت نام‌گذاری برای آینده هم استفاده شود؛ اما کمیسیون نظرش این بود که نام این مسیر در گذشته از شورا مجوز گرفته است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار