13 آبان نماد استواری و ایستادگی ملت ایران است

راهپیمایی روز 13 آبان استقامت و سربلندی ملت ایران در مقابل دشمنان به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،حجت‌الاسلام حسن سالاری امام جمعه موقت شهرستان منوجان گفت : امام حسین (ع) برای اینکه مردم را از جهالت و گمراهی نجات و با سیره دین و قرآن آشنا کند، خون خود را نثار کرد.

وی افزود : دو نگاه باید به قیامت امام حسین (ع) نگاه کرد، ابراز اول اینکه قیام امام در برابر ظلم و ستم بود و دیگر اینکه مردم را از گمراهی و جهالت نجات دهد که ما باید هم به ظاهر و هم به باطن این قضیه توجه داشته باشیم.

امام جمعه موقت منوجان افزود: کسی که واجبات الهی را انجام دهد از بهترین مردم است که متأسفانه به این امر حیاتی در جامعه ما توجه نمی‌شود و کسی که از محرمات الهی فاصله گیرد پرهیزکارترین مردم است.

حجت الاسلام سالاری با اشاره به اینکه اربعین درس‌هایی دارد و خواندن زیارت اربعین یکی از محسنات انسان مومن است، عنوان کرد: شهادت امام حسین (ع) موجب نجات اسلام شد و پیاده‌روی و عزاداری در این روز زنده نگه داشتن یاد و خاطره قیام امام حسین (ع) است.

وی اظهار کرد : سه واقعه مهم در روز 13 آبان ودر 13 آبان سال 1343 تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه، 13 آبان سال1357 روز دانش‌آموز نامیده شد و 13 آبان سال 1358 که روز دانشجو نامگذاری شد، روزی که دانشجویان خط امام لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند.

حجت الاسلام سالاری ادامه داد: 13 آبان روز استواری ملت در مقابل ترفندهای آمریکا است و اینکه مقام معظم رهبری در این باره فرمودند استقلال این کشور ایستادگی در مقابل استکبار دشمن است.

وی اظهار کرد: از برجسته‌ترین حادثه 13 آبان در بین همه حوادث، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بود که دشمن را از هرگونه اقدامی باز داشت و امام راحل نیز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را به عنوان انقلاب دوم این کشور یاد کردند.

امام جمعه موقت منوجان گفت : دشمن نه تنها با رهبریت و جمهوری اسلامی بلکه با ملت ما نیز دشمنی دارد و اینکه مخالفت دولت ایران با آمریکا از روی تعصب نیست، بلکه تجربه است و تجربه نشان داده که نمی‌شود به آمریکا و آمریکایی اعتماد کرد.

 حجت الاسلام سالاری افزود : راهپیمایی روز 13 آبان ویژه دانش‌آموزان نیست، راهپیمایی روز 13 آبان به عنوان نماد وحدت و قدرت ملت ایران در مقابل دشمن است، لذا مهم است که مردم یکپارچه در این راهپیمایی حضور داشته باشند.

انتهای پیام /ی

خطبه های نماز جمعه منوجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.