مسیر رشد و بالندگی ملت ،مبارزه با استکبار است

امام جمعه موقت بخش آسمینون گفت : سه رویداد تاریخی در روز ۱۳ آبان كه در تقويم نظام مقدس جمهورى اسلامى ايران به‏ عنوان روز مبارزه با استكبار جهانى نام‏ گذارى شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،حجت الاسلام  احمد بهبودی امام جمعه موقت بخش آسمینون شهرستان منوجان گفت : سه رویداد تاریخی در روز ۱۳ آبان كه در تقويم نظام مقدس جمهورى اسلامى ايران به‏ عنوان روز مبارزه با استكبار جهانى نام‏ گذارى شده است.

وی افزد : این روز يادآور سه واقعه مهم در تاريخ معاصر ايران است كه در سه دوره مختلف رخ داده و به‏ همين ‏دليل اين روز را در تاريخ كشور به‏ عنوان روزى به يادماندنى به ثبت رسانده است.

حجت الاسلام بهبودی بیان کرد : سالروز تبعيد امام خمينى(ره) به تركيه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، ۱۳ آبان ۱۳۵۷ كه روز دانش‏ آموز نام گرفت و تسخير لانه جاسوسى در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ عنوان اين سه واقعه تاريخى است.

وی اظهار کرد : هيچ‏ يك را از نظر اهميت نسبت به ديگرى اولى ندانست چراكه هر كدام در دوره وقوع، تأثيرگذارى خاص خود را داشته و شرايط را به ‏نحوى تغيير داده ‏اند .

امام جمعه موقت آسمینون با اشاره سالروز تبعيد امام خمينى(ره) به تركيه بیان کرد : شاه ملعون فکر می کرد که با جدا کردن امام از ملت پیروز شود و بر این عقیده بود که اگر امام را تبعید کند می تواند به سلطه خود و جنایات خود ادامه دهد ،اما چنین اتفاقی نیفتاد.

حجت الاسلام  بهبودی افزود : همانطور که آن جوانان با اتکا به ایمان و تقوای الهی بر دیوارهای سفارت آمریکا فائق آمدند امروز نیز هم آمریکا بداند که یکی از اصول انقلاب اسلامی ،اصل استکبار ستیزی است و غیر قابل تغییر است و بنا به فرمایش بنیانگذار انقلاب اسلامی هیچ گاه سلاح مبارزه با استکبار را به زمین نخواهیم گذاشت و با این هدف انقلاب را به پیش خواهیم برد

خطیب موقت نماز جمعه آسمینون ضمن تسلیت اربعین حسین اظهار کرد : اربعين، روز باشكوهى است كه از خون حسين(ع)، حيات گرفت و نقطه آغاز تبليغ آرمان كربلا از طريق اشك شد؛ چراكه در اين روز، نخستين مجلس عزادارى براى اباعبدالله(ع) و تبليغ آرمان آن‏ حضرت در كنار تربتش برپا شد.

انتهای پیام /ی

13آبان روز مبارزه با استکبار جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.