رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

باید با زمین خواران سودجو برخورد قاطع کرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خواستار توجه بیشتر مدیران شهرستان به آبیاری قطره‌ای شد.

عبدالرضا بازدار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: نباید آب به صورت لوله انتقال یابد ما باید به شکل مطالعاتی و علمی شرایط زیست محیطی را درک کنیم و از ظرفیت کمیته حفاظتی منابع آبی موجود در شهرستانها به شکل مؤثر استفاده کنیم تا به این مشکل پایان دهیم.

وی افزود: وزارت جهاد اعتبارات و برنامه های مناسب و مطلوبی در نظر گرفته وهمه ما باید در تحقق این پروژه ساعی و مشارکت کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان درخصوص عملکرد منابع طبیعی در قبال مردم روستای هر منطقه گفت: به شکل کلی نقش و عملکرد مدیریت و بدنه سیستم منابع طبیعی استان را مناسب و مؤثر ارزیابی میکنم اما در مورد حمایت مردم روستا هرشهرستان باید بیشتر تلاش کنیم.

بازدار با تاکید به این مقوله که زارع با زمین خوار متفاوت است گفت: زارع یا کشاورز عنصر تاثیرگذار دربهره وری و فرآیند محصولات کشاورزی است و زمین خواران عناصری سود جو هستند و باید برابر قانون با آنها برخورد شود.

بازدار در ادامه گفت: یک فرد سود جو ممکن است در حاشیه هر شهر اقدام به تغییر کاربری و ساخت ساز غیر مجاز کند و نباید با آنها مسامحه کرد و همه ما درتقابل با منابع جنگل و مالکیت دولت مسوول و مکلفیم اما یک کشاورز در روند تولید نقش دارد و ممکن است در دور افتاده ترین نقطه روستایی که گاها دسترسی کاملی به سیستم درمانی وسایر امکانات ندارند با مشکل مواجه باشند بنابراین ما نیز نباید آنها را در تنگنا و محرومیت قرار دهیم بلکه باید با آنها گفت‌وگو و بخشی از مشکلاتشان را حل کنیم و به عبارتی آنها را در عرصه مدیریت و حمایت کنیم تا اعتماد متقابل بین مسئولان و کشاورزان تعمیق بیشتری یابد و این رفتار یک نوع تعامل مطلوب با کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی است.

انتهای پیام/د

زمین‌خواران عناصری سودجو هستند که باید با آنان برخورد قاطع شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.