مدیر جهاد کشاورزی کوهدشت :

کشت بیش از ۴۵ هزار هکتار گندم و جو در اراضی کشاورزی کوهدشت

مدیر جهاد کشاورزی کوهدشت از کشت گندم و جو در بیش از ۴۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کوهدشت خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ فرج علی امیری، مدیر جهاد کشاورزی کوهدشت، با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم آبی، ۱۱ هزار هکتار گندم دیم و ۳۰ هزار هکتار کشت جو خواهیم داشت اظهار کرد: از ۱۴۷ هزار هکتار اراضی شهرستان ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از آن به صورت مکانیزه و هزار و ۵۰۰ هکتار نیز غرقابی آبیاری می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۵۵ هزارتن برداشت گندم داشته‌ایم، گفت: در سال زراعی ۹۵-۹۴ حدود ۱۰۰ هزار تن تولید گندم داشتیم، اما در سال ۹۶-۹۵ این مقدار به دلیل تنش خشکسالی به نصف کاهش یافت.

مدیر جهاد کشاورزی کوهدشت گفت: شرکت‌های بیمه‌ای برای خسارات وارد شده به کشاورزانی که محصولات خود رو بیمه کردند اعلام آمادگی کردند که انتظار می‌رود تا قبل از کاشت امسال پرداخت شود.

امیری از پرداخت ۵۰ درصد مطالبه کشاورزان خبر داد و افزود: در بحث پرداخت جهاد کشاورزی شرکت غله را متولی این کار کرده و این پرداخت‌ها یک موضوع کشوری است.

وی تاکید کرد:در خصوص محصول جو پولی که سهم دولت بوده پرداخت شده، اما یارانه آن که به مقدار هر کیلو ۳۰۰ تومان است، تا اواخر پاییز پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/د

کشت گندم و جو در بیش از ۴۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کوهدشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار