معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اصفهان

بهره‌مندی 5 هزار و 21نفر مددجو اصفهانی از آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اصفهان گفت: 5 هزار و 21 مددجوی اصفهانی در هفت‌ماهه نخست سال جاری با حمایت کمیته امداد آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای را برای ایجاد شغل مناسب فراگرفتند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بهرام سوادکوهی،  بابیان اینکه توانمندسازی مددجویان مهم‌ترین اولویت کمیته امداد است، گفت: ایجاد مهارت و توانایی برای احراز شغل و یا افزایش مهارت در حرفه‌ای خاص از اهداف ارائه آموزش‌های فنی به مددجویان تحت حمایت است.

وی بابیان اینکه 5 هزار و 21 مددجوی اصفهانی در هفت‌ماهه نخست سال جاری با حمایت کمیته امداد آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای را برای ایجاد شغل مناسب فراگرفتند، افزود: یکی از راهبردهای توانمندسازی در کمیته امداد ایجاد شغل برای مددجویان از طریق فعالیت کاریابی و تعامل با کارفرمایان است، ارتباط مستقیم با کارفرما، اجرای طرح‌های خودکفایی اعضای خانوار مددجو، خود اظهاری مددجو، شرکت‌های خدماتی و طرح‌های کارآفرینی از انواع اقدامات و فعالیت‌های اشتغال در طرح‌های کاریابی است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی نخستین اقدام کمیته امداد و مؤثرترین گام در مسیر توانمندی مددجویان تحت حمایت است، بیان کرد: 1هزارو 401 نفر از این افراد در بخش مهارت‌آموزی، 2هزار و885 نفر در بخش آموزش‌های پایدارسازی و توسعه، 350 نفر در آموزش‌های کارآفرینی و 385 نفر از آموزش‌های حرفه‌آموزی ویژه دانش آموزان دبیرستانی بهره‌مند شدند.

سوادکوهی درباره آموزش‌های فنی برگزارشده برای مددجویان استان اصفهان گفت: مددجویان تحت حمایت پس از کسب مهارت، فراهم شدن فضای کسب‌وکار و بهره‌مندی از تسهیلات اشتغال کمیته امداد برای راه‌اندازی شغل، ایجاد فرصت شغلی و کاریابی اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به خانوارهای که به دلیل نداشتن سرمایه قدرت ریسک اقتصادی ندارند، افزود: به‌منظور ایجاد اشتغال برای این خانوارها با تعاملی که با کارفرمایان، مؤسسات، شرکت‌ها و صنایع انجام می‌شود، در صورت به‌کارگیری مددجویان در سال نخست ۱۰۰ درصد و در سال دوم ۵۰ درصد حق بیمه کارفرمایان توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

 

انتهای پیام/م

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.