واگذاری اراضی ملی به منطقه آزاد ماکو تسریع یابد

رئیس سازمان امور اراضی کشور بر ضرورت تسریع در واگذاری اراضی ملی به منطقه آزاد ماکو به منظور ورود مطمئن سرمایه گذاران داخلی و خارجی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛علیرضا اورنگی  رئیس سازمان امور اراضی کشور پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه بررسی موانع و مشکلات اجرای شبکه های فرعی رودخانه ارس، با تاکید بر قوانین و بخشنامه های تعیین شده از سوی هئیت وزیران و وزارت جهاد کشاورزی، آنها را به عنوان مرجع عنوان کرد و افزود: درباره اراضی ملی، توافق بر این بوده که طبق ماده ۶۸ قانون تنظیم و قوانین قبلی، اختیارات وزیر جهاد کشاورزی به مدیران عامل مناطق آزاد تفویض شود.

وی با بیان اینکه کارکنان و کارشناسان منابع طبیعی از تجربه بالایی برای تعیین تکلیف اراضی ملی وتعیین حقوق بهره برداران عرصه های ملی برخوردارهستند، افزود: به همین منظور کارشناسان منابع طبیعی و بخش کشاورزی در تعیین تکلیف اراضی این محدوده نقش مهمی دارند و منطقه آزاد باید کارگروه های تخصصی را در این رابطه تشکیل و بطور منظم پیگیر رفع مشکلات باشد.

اورنگی اظهار داشت: یکی دیگر از حوزه های اراضی در منطقه آزاد ماکو، اراضی کشاورزی شامل اراضی در حال بهره برداری و اراضی در حال بهبود و توسعه هستند که در سطح ملی مقرر شد اراضی کشاورزی موجود تثبیت شده و حتی اگر طرح جامع در حال تهیه و تدوین است، تغییر کاربری در این اراضی صورت نگیرد.

اورنگی با بیان اینکه پیاده سازی طرح جامع و نظام های بهره برداری اراضی کشاورزی در مناطق آزاد بر عهده جهاد کشاورزی است، ادامه داد: آن قسمت از اراضی که عملیات آبیاری و زهکشی از محل اعتبارات آبهای مرزی در آنها در حال انجام است باید ثبیت شوند.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح شبکه های آبیاری و زهکشی رودخانه های مرزی کشور نیز در این جلسه با بیان اینکه حدود ۳۷ هزار هکتار از مجموع ۶۱ هزار و ۵۷۰ هکتار اراضی پایاب رودخانه های ارس و زاب در منطقه آزاد ماکو قرار گرفته اند، گفت: درباره چگونگی واگذاری، وضعیت بهره برداری و رفع مداخلات باید تصمیم گیری های واحد صورت گیرد.

سید رحیم سجادی با تأکید بر لزوم برنامه ریزی و رعایت زمان بندی های طرح، اظهار کرد: ۱۳ پروژه به پیشرفت ۷۰ درصدی رسیده اند و بقیه پروژه ها نیز در دست اقدام هستند.

انتهای پیام//ن.م

واگذاری  اراضی ملی به منطقه آزاد ماکو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.