سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

اطلاعات ۹۲۶ پرونده اراضی کشاورزی آذربایجان غربی وارد سامانه شد

سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از اسکن و ورود اطلاعات ۹۲۶ پرونده اراضی کشاورزی در طی شش ماهه سال جاری به سامانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛مهدی سرخوش سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ظهر چهارشنبه در گردهمایی واگذاری و توسعه اراضی کشاورزی استان که با حضور مدیر کل دفتر واگذاری و توسعه اراضی سازمان امور اراضی کشور در ارومیه افزود: برای بهره وری مناسب و دستیابی سریع به اسناد موجود در بخش بایگانی و تهیه نسخه الکترونیکی از پرونده‌های موجود، پس از شناسایی و استعلام از شرکت‌های واجد شرایط قراردادی منعقد شده است که پس از طی تشریفات قانونی، توسط نیرو‌های شرکت استخراج، پایش، اسکن و اطلاعات نیز وارد سامانه شده است.

وی ادامه داد: با پایش، اسکن و درج اطلاعات اراضی آذربایجان غربی دو هزار و ۸۸۷ مورد پرونده بررسی و استخراج اطلاعات شده که از این میزان، ۶۸۳ مورد پرونده‌های وارد سامانه شده، یک هزار و ۸۲۱ پرونده درخواست مدارک ناقص از شهرستان‌ها بوده و ۹۲۶ مورد پرونده‌های اسکن شده را شامل می‌شود.

سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به پرونده‌های مطرح شده در کمیسیون ماده ۲، ادامه داد: این پرونده‌ها شامل ۸۹ مورد بوده و در ۳۸۰.۰۱ هکتار مطرح شده اند.

سرخوش پرونده‌های واگذاری اولیه در کمیسیون ماده دورا شامل ۶ مورد در ۱.۰۶۵۶ هکتار عنوان کرد و افزود: پرونده‌های تمدید قرارداد شده در کمیسیون ماده ۲ نیز در این بازه زمانی شامل ۲۴ مورد و ۳۴.۴۶۲ هکتار است.

سرخوش اظهار داشت: پرونده‌های فروش شده در کمیسیون ماده ۲ شامل ۳ مورد در ۲.۵۳ هکتار بوده و فرم‌های تکمیل شده عوامل نظارتی ماده ۲ شامل ۱۸۱ مورد در ۶۸۹.۵۱ هکتار است.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای مواد ۲۱، دستورالعمل اصلاحی ضوابط واگذاری اراضی ملی و دولتی برای طرح‌های کشاورزی و غیرکشاورزی اقداماتی موثر اجرایی شده و در این راستا پرونده‌های مطرح شده در کمیسیون ماده ۲۱ شامل ۵۷ مورد در ۴۱۷.۷۴ هکتار، پرونده‌های واگذاری اولیه در کمیسیون ماده ۲۱ شامل هشت مورد در ۳۵.۷۸۵ هکتار، پرونده‌های تمدید قرارداد شده است که در کمیسیون ماده ۲۱ شامل پنج مورد در ۸.۸۸ هکتار، فر مهای تکمیل شده عوامل نظارتی ماده ۲۱ شامل ۸۰ مورد در ۷۳۰.۴۲ هکتار است.

سرخوش به وصول عواید حاصل از فروش و اجاره اراضی کشاورزی اشاره کرد و افزود: عواید حاصل از فروش شامل ۲ میلیارد و ۷۰۳ میلیون و ۳۱ هزار و ۳۳۰ ریال و عواید حاصل از اجاره یک میلیارد و ۸۲۹ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۴۳۰ ریال در ۶ ماهه سال جاری وصول شده است.

وی یادآور شد: بی شک مساله حفظ زمین و محیط زیست، مساله‌ای یکساله و کوتاه مدت نیست و تحقق دیدگاه بزرگان جامعه، سیاست‌های حاکمیت و مطالبات اجتماعی مردم در این حوزه، مستلزم دائمی شدن و عمومی ماندن آن زمینه سازی برای استمرار مشارکت مردم و تداوم همکاری‌ها و هماهنگی‌های تمام دستگاه‌های دست اندرکارحوزه زمین است.

 
انتهای پیام/م
 

اسکن اطلاعات ۹۲۶ پرونده اراضی کشاورزی در شش ماهه سال جاری در آذربایجان غربی

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.