مدیریت امور اراضی کشور:

اراضی ملی با نگاه توسعه ای در کشور واگذار شود

مدیرکل دفتر واگذاری و توسعه اراضی سازمان امور اراضی کشور بر لزوم نگاه توسعه‌ای به واگذاری اراضی در کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حسین میر رجبی مدیرکل دفتر واگذاری و توسعه اراضی سازمان امور اراضی کشور ظهر چهارشنبه در گردهمایی واگذاری و نظارت بر اراضی واگذار شده در ارومیه اظهار داشت: باید موضوع نظارت بر اراضی واگذار شده در سال جاری پر رنگ‌تر از سال‌های قبل مد نظر قرار گیرد و در صدور مجوز‌ها طبق آئین نامه‌ها و مقررات واگذاری اراضی انجام گیرد.

وی ادامه داد: هدف ما حفاظت، احیا و توسعه و بهره برداری اصولی از عرصه‌ها و منابع ملی کشور است، ما به دنبال توسعه واگذاری اراضی نیستیم.

میررجبی گفت: در حال حاضر در خصوص مناطق آزاد ویژه اقتصادی و آرامستان‌ها هیچ گونه مجوزی از سوی سازمان امور اراضی صادر نمی‌شود و صدور مجوز برای آرامستان‌ها در قالب طرح هادی روستایی ساماندهی می‌شود و در مقیاس بزرگتر متولی این امر شهر داری و دستگاه‌های اجرایی ذیربط است.

وی بیان کرد: موضوع واگذاری اراضی کشاورزی در استان آذربایجان غربی نیز با توجه به مشکلات احیای دریاچه ارومیه، باید با نهایت دقت و حساسیت بیشتری مورد توجه کارشناسان و عوامل اجرایی ذیر بط قرار بگیرد.

مدیرکل دفتر واگذاری و توسعه اراضی سازمان امور اراضی کشور افزود: مسیر توسعه ما باید به گونه‌ای باشد که نسل‌های آینده در این زمینه ما را مقصر ندانند و صرفا وسیله‌ای برای احیای اراضی کشاورزی باشد.

در ادامه این جلسه مدیران امور ارضی شهرستان‌های استان و حاضرین در جلسه سوالات خود را در خصوص واگذاری و توسعه اراضی کشاورزی در استان مطرح کردند.
 
انتهای پیام/م
 

 آرامستان‌ها در قالب طرح هادی روستایی ساماندهی می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.