حسینی‌کیا بعد از قرائت گزارش شش ماهه سوم برجام:

مذاکره با آمریکا سودی نخواهد داشت/باید به اقتصاد داخلی خود متکی باشیم

نماینده سنقر و کلیائی گفت: آن چیزی که می‌تواند ما را به ساحل امن برساند، اتکا به اقتصاد داخلی خودمان است.

مذاکره با آمریکا سودی نخواهد داشت/باید به اقتصاد داخلی خود متکی باشیمبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سیدجواد حسینی‌کیا نماینده مردم سنقر و کلیائی در صحن علنی مجلس بعد از ارائه گزارش شش ماهه سوم کمیسیون امنیت ملی از روند اجرای برجام  اظهار کرد: هدف برجام رهایی از تحریم‌های ظالمانه بود و برای این کار رهبر فرزانه انقلاب شروط 9 گانه‌ای را به رئیس‌جمهور ابلاغ کردند.

وی افزود: یکی از رکن‌های این شروط عدم اعتماد به آمریکا بود و امروز به لطف خدا همه ما به یک نقطه رسیده‌ایم، آنهایی که واقع‌بین بودند طی 2 سال پیش می‌گفتند به دلیل بدعهدی و بی منطقی آمریکا، مذاکره با آن سودی ندارد.

حسینی‌کیا تصریح کرد: آنهایی که نسبت به این قرارداد خوشبین بوده‌اند می‌گفتند که مذاکره با آمریکا می‌تواند مشکلات کشور را حل کند و کاری می‌کنیم که چرخ‌های اقتصاد و سانتریفیوژها بچرخد، اما اکنون همگی به یک اجماع و نقطه رسیده‌ایم.

نماینده مردم سنقر و کلیائی بیان کرد: رئیس‌جمهور در سخنرانی خود در یکشنبه گذشته نکته‌ای را بیان کردند که مذاکره با آمریکا دیوانگی است و باید خدا را شکر کرد، چرا که طی سه سال گذشته، افرادی تلاش کردند چهره آمریکا را بزک کرده و مردم را نسبت به این کشور خوشبین و امیدوار کنند، در این میان برخی نیز نسبت به آمریکا بدبین بودند و با وجود حمایت از مذاکره‌کنندگان گاهی آنها را ترغیب به ایستادگی در برابر خواسته‌های نامشروع می‌کردند.

وی ادامه داد: اکنون ما از این وضع عبور کرده‌ایم و به این نقطه رسیده‌ایم که آمریکا بدعهد و غیرقابل اعتماد است. مهمترین نتیجه برجام این است که به آمریکا نمی‌توان اعتماد کرد. برجام در طی این دوران ما را از ظرفیت‌های داخلی کشور غافل نگه‌ داشت.

حسینی کیا تأکید کرد: نسخه شفابخش مردم ایران وحدت و حرکت زیر پرچم ولایت است، نقطه آسیب ما عدم توجه به اصول 9 گانه رهبری است. امروز ما انرژی هسته‌ای را تعطیل کرده‌ایم، اما نه همه تحریم‌ها برداشته شده و نه تضمینی وجود دارد.

نماینده مردم سنقر و کلیائی اذعان کرد: امروز دشمن آنقدر گستاخ شده است که سپاه را مورد هجمه قرار می‌دهد، باید یقین داشته باشیم که از این میز پایش را فراتر خواهد گذاشت. ترامپ دیوانه جز به نابودی ایران به مسئله دیگری نمی‌اندیشد و این خیال خامی است که ما تصور کنیم دیگران به فکر ما هستند، هیچ‌وقت اتحادیه اروپا آمریکا را رها نخواهد کرد و به ما نخواهد چسبید.

وی گفت: گردش مالی آمریکا و اروپا بیش از 1000 میلیارد دلار است، در حالی که با ما سر 15 میلیارد دلار می‌خواهند معادلات را بهم بریزند و آن چیزی که ما امروز انتظار داریم این است که به نقطه اول برگردیم و به عنوان سرباز ولی در این کشور آماده باشیم و در کنار سبزپوشان علوی و دفاع از این کشور در حوزه نظامی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی در کنار هم باشیم. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن تصریح کرد: به وحدتی که امروز رسیده‌ایم پایبند بمانیم و بدانیم که برجام سودی برای ما نداشته و بعد از این نیز مذاکرات چندان تأثیری به حال ما نخواهد داشت، لذا آن چیزی که می‌تواند ما را به ساحل امن برساند، اتکا به اقتصاد داخلی خودمان است که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان اقتصاد مقاومتی یاد می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار