تاج در گفت‌وگوی ویژه خبری:‌

فدراسیون فوتبال ۲۰ میلیارد تومان پول داوری می‌دهد/دولت حتی یک ریال به باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال کمک نکرده است

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: دولت ماده قانون درستی برای کمک به باشگاه‌های حرفه‌ای ندارد و حتی یک ریال به باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال کمک نکرده است.

فدراسیون فوتبال ۲۰ میلیارد تومان پول داوری می‌دهد/دولت حتی یک ریال به باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال کمک نکرده استبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛  مشکلات مالی باشگاه‌های شرکت کننده در لیگ قهرمانان آسیا در برنامه گفت و گوی ویژه خبری بررسی شد. 

مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال با بیان ۵ ستاره شدن فدراسیون فوتبال گفت: ۵ ستاره شدن فوتبال محصول  زحمات باشگاه‌هایی است که امروز بدهکارند.

وی افزود: AFC سال ۲۰۰۷ از فیفا نامه‌ای دریافت کرد که باشگاه‌ها باید یکسری پارامترها داشته باشند تا مجوز حرفه‌ای بودن بگیرند البته از آن زمان تاکنون خیلی جدی پیگیری نشد تا جایی که در سال ۲۰۰۹ ابلاغ جدید انجام شد و در سال ۲۰۱۳ این ابلاغیه اجرایی شد.

رییس فدراسیون فوتبال با بیان اهمیت حرفه ای بودن باشگاه‌ها در  AFC یادآور شد: ما در جلسه اخیر تاکید جدی بر اجرای قانون داشتیمٰ وزیر ورزش نیز برای حل این موضوع وارد میدان شد و با رویکرد مالی چند جلسه را برگزار و مدیریت کرد، ما بیش از ۶ ساعت برای بررسی مشکلات مالی پرسپولیس با کمیته بدوی جلسه گذاشتیم.

تاج با بیان معیارهای حرفه ای بودن ورزشگاه ها گفت: ما باید در حوزه ورزشگاه‌ها، نور ورزشگاه را به ۲ هزار لوکس برسانیم. البته موضوع ورزشگاه اختصاصی هم مطرح است که اکنون به صورت جدی در  AFC اجرایی نشده است‌.

وی تاکید کرد: مسئله مالی یکی از مهمترین معیارهای  AFC است که این معیار در سال ۲۰۲۰ فیر پلی مالی یا شفافیت مالی است. در فیرپلی مالی دولت نمی‌تواند کمک کند و باشگاه‌ها باید درآمد اختصاصی داشته باشند.

رییس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه برخی باشگاه‌های حاشیه خلیج فارس نیز از AFC هشدار گرفته اند، گفت: باشگاه فوتبال چونبوک موتورز کره توسط AFC حذف شد که دلیلش مالی نبود اما یکی از باشگاه‌های عربستان به دلیل اعطای مجوز غیر قانونی محروم و ۱۵۰ هزار دلار جریمه شد.

تاج با بیان اینکه درآمد فدراسیون کاهش یافته است، گفت: سازمان لیگ اگر درآمدهای خود از تبلیغات دور زمین را دریافت کند، می‌تواند در حد توان بدهی‌ها را پرداخت کند.

در ادامه برنامه گفت و گوی ویژه خبری محمدی نایب رییس اتحادیه باشگاه های فوتبال با بیان مشکلات قراردادی بازیکنان داخلی و خارجی در برخی باشگاه ها، عنوان داشت: خصوصی نبودن و تزلزل مدیریتی از مهمترین مشکلات باشگاه‌هاست.

وی یادآور شد: قبلا مجوز حرفه ای با 11 پارامتر چک می شد اما قانون AFC همچون یوفا به صورت فنی مطرح می شود و باشگاه ها باید مجوز فنی لازم برای شرکت در لیگ قهرمانان آسیا را داشته باشند.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه بدهی باشگاه‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس یک امر رایج است و قبل از ایران، AFC به عربستان نامه داده بود، گفت: فدراسیون فوتبال ۲۰ میلیارد تومان پول داوری می‌دهد.

 وی با بیان اینکه دولت ماده قانون درستی برای کمک به باشگاه‌های حرفه‌ای ندارد، اظهار داشت: دولت حتی یک ریال به این دو باشگاه کمک نکرده است.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس باید مسائل کلان حوزه ورزش را مانند منابع و مصارف مشخص کنند، افزود: فدراسیون فوتبال علی رغم همه توفیقات، سال جاری در حوزه ورزش هیچ بودجه‌ای دریافت نکرده است، حتی یک ریال بابت پاداش ورود به جام جهانی نگرفته ایم.

 وی با تاکید بر اینکه مسیر فوتبال کشور شفاف است، عنوان کرد: باشگاه‌ها باید بدهی‌های خود را صاف کنند و ما  باید باشگاه‌های پرطرفدار را با الزامات قانونی سر پا نگه داریم.

تاج با اشاره به اینکه هزینه‌ها باید مرتبط با برنامه ریزی خاص صورت گیرد، افزود: در باشگاه‌ها باید افراد متخصص حضور پیدا کنند.

 رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه موضوعات فوتبالی کشور مربوط به خودمان است و باید در کشور مورد بررسی قرار بگیرد، گفت: گفته‌های باشگاه‌ها را راستی آزمایی می‌کنیم.

تاج اظهار داشت: رئیس سازمان لیگ قرارداد خوبی بسته و پول خوبی وصول کرده است،  البته مقداری هم نتوانستند وصول کنند و الان به دادگاه احضار شده است و دادگاه حکم می‌دهد و در نهایت اموال را می‌گیرند و این بدهی پرداخت می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد درآمد باشگاه‌ها از حق پخش تلویزیونی است، عنوان کرد: فدراسیون فوتبال مسیر خوبی را طی می‌کنند.

 عزیزالله محمدی نایب رئیس اتحادیه فوتبال باشگاه‌های ایران خاطرنشان کرد: در سه سال اخیر درآمد باشگاه‌های استقلال از کانون هواداری و مردمی بیش از ۵۰ میلیارد تومان و پرسپولیس بیش از ۶۰ میلیارد تومان بوده است.

 حسن نژاد نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه برنامه طی گفتگوی زنده تلفنی با اشاره به طرح تحقیق و تفحص از باشگاه پرسپولیس و استقلال گفت: باید مشخص شود که استقلال و پرسپولیس از کجا پول آورده‌اند و پولشان را در کجا خرج می‌کنند، زیرا این دو جزو تیم‌های پرطرفدار کشور هستند، اگر این دو باشگاه به علت بدهی حذف شوند نارضایتی عمومی پیش می‌آید.

انتهای پیام/ 

 تاج در گفتگوی ویژه خبری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Spain
اراکی
۱۰:۳۶ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
20میلیاردتومان پول داوری ؟
Spain
علی
۱۰:۲۷ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
میلیونها جوان بیکار، هزاران پروژه وطرح نیمه کاره ی خوابیده، کارخانه هاوصنایع درحال تعطیلی وورشکستگی، هزاران بیخانمان و....هزاران درد در این مملکت وجود داردکه نیازمند نیم نگاهی ازسوی دولت است .جیب مردم را خالی نکنیدآنها پخش فوتبال وطنی راازتلویزیون نمی خواهند
Germany
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
حقوقی که فوتبالیا درعرض یک سال می کیرندفرهنگیا وخیلی ازمشاغل دیگه ازاول تاپایان بازنشستگی اگه حقوقشونوجمع کنند انقدنمی شه نمی دونم چرا انقدمخصوصا به بازیکنای پرسپولیس واستقلال انقدتوجه می شه مگه اتم کشف کردن
آخرین اخبار