تهاجم فرهنگی بنیان خانواده‌ها را متزلزل کرده است

امام جمعه نهاوند گفت: متاسفانه یکی از عللی که بنیان خانواده‌ها متزلزل شده و باعث شده است که جوانان ما تمایلی به ازدواج نداشته باشند جنگ نرم دشمن است.

تهاجم فرهنگی بنیان خانواده‌ها را متزلزل کرده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت الاسلام عباسعلی مغیثی  امام جمعه نهاوند در مراسم یادواره شهدای دانش‌آموز خواهر شهرستان نهاوند ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید «محمد حسین فهمیده» و ۱۱۴ شهید دانش‌آموز شهرستان به تعداد سوره های قرآن و با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) اظهار داشت: به سراغ جوانان بروید چون ضمیر پاکی دارند؛ در زمان پیامبر گرامی اسلام(ص) این نیروهای جوان دور ایشان را گرفتند.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی زمانی که امام خمینی (ره) قیام کردند همین نیروهای جوان و انقلابی بودند که هم‌قدم ایشان شدند.

امام جمعه نهاوند در ادامه گفت: در جامعه دو دعوت وجود دارد یکی دعوت به دین و قرآن و معنویت و در مقابل آن دعوتی که انسان‌ها را به سمت و سوی لذات و شهوات دنیوی دعوت می کند.

وی با اشاره به اینکه تهاجم فرهنگی بنیان خانواده‌ها را متزلزل کرده است، بیان داشت: متاسفانه یکی از عللی که بنیان خانواده‌ها متزلزل شده و باعث شده است که جوانان ما تمایلی به ازدواج نداشته باشند جنگ نرم دشمن است که این امر نیز باعث کاهش آمار ازدواج و افزایش طلاق و بالارفتن سن ازدواج در خانواده‌ها شده است.

مغیثی تصریح کرد: بدحجابی، مواد مخدر، ماهواره و تهاجم فرهنگی از جمله برنامه‌هایی است که دشمن برای از بین بردن نسل نوجوان و جوان در نظر گرفته است و نسل جوان و نوجوان ما باید از طریق دین، حجاب، نماز و آموزه های دینی به مبارزه با این تهاجم فرهنگی بپردازند.

وی در نهایت با توصیه به مسئولین آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: از مسئولیت‌های خانواده‌ها تربیت آنها است اما آموزش و پرورش نیز در قبال این قشر آسیب پذیر نوجوان و جوان وظایفی دارد و آن دور ساختن این قشر از تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن است که در این راستا باید در بین آموزش‌های خود آموزه‌های دینی را بیش از بیش آموزش دهد.

انتهای پیام/خ

متزلزل کردن بنیان خانواده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار