کمیسیون انتخابات: الکترونیکی شدن انتخابات آینده ممکن نیست

مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات می‎گویند که با توجه به کمبود وقت و عدم امکانات لازم، روند رای‌دهی در انتخابات آینده ممکن است الکترونیکی نباشد و از برگه‌های رای کاغذی استفاده شود.

کمیسیون انتخابات: الکترونیکی شدن انتخابات آینده ممکن نیستبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات می‎گویند که با توجه به کمبود وقت و عدم امکانات لازم، روند رای‌دهی در انتخابات آینده ممکن است الکترونیکی نباشد و از برگه‌های رای کاغذی استفاده شود.

«نجیب‌الله احمدزی»، رئیس این کمیسیون گفت: نظر به ارزیابی ما، در شرایط کنونی تنها شناسایی رای دهندگان توسط تکنولوژی فراهم است و سایر موارد فنی دیگر ممکن نیست.

به گفته او، اکنون رای‌دهی و شمارش آرا به دلیل نبود سیستم اینترنت امکان ندارد، بنابراین الکترونیکی شدن روند رای‌دهی در انتخابات آینده ناممکن است.

پیش از این، کمیسیون انتخابات گفته بود که روند رای‌دهی در انتخابات ریاست جمهوری آینده، الکترونیکی خواهد بود و از این طریق از تقلب جلوگیری می‌شود.

مسئولان شماری از نهادهای ناظر بر انتخابات افغانستان گفته‌اند الکترونیکی شدن روند رای‌دهی در انتخابات آینده دور از واقعیت موجود می باشد.

بر اساس زمان اعلان شده از سوی کمیسیون مستقل انتخابات، قرار است انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی، در تاریخ ۱۶ سرطان سال آینده برگزار شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار