رئیس اجرایی دولت افغانستان:

مردم افغانستان حضور دائمی نیروهای خارجی را نخواهند پذیرفت

رئیس اجرائی افغانستان گفت: اگر ما در کار خود ناکام بمانیم، حضور نامحدود قوای خارجی را مردم افغانستان از لحاظ زمانی نخواهند پذیرفت.

مردم افغانستان حضور دائمی نیروهای خارجی را نخواهند پذیرفتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان از وزیران دولت خواست شرایطی ایجاد کنند که کشور روی پای خود بایستاد و دیگر ضرورتی به حضور نظامیان خارجی نباشد.

عبدالله عبدالله روز دوشنبه در نشست شورای وزیران دولت افغانستان با اشاره به بخشی از راهبرد نظامی جدید آمریکا در زمینه اصلاحات و مبارزه با فساد اداری در این کشور گفت که اگر دولت در این زمینه ناکام شود، حضور دائمی نیروهای خارجی در افغانستان خواست مردم نخواهد بود.

وی تأکید کرد که تعهد جامعه بین المللی یک تعهد بی پایان برای کمک در افغانستان و در هر حالت و هر شرایطی نیست و سیاست آمریکا یک نکته دارد که وقتی آنها حضور خود را محدود نکردند و به شرایط وابسته دانستند، دولت مسئولیت دارد که شرایط را مساعد کند تا به وقت مناسب افغانستان روی پای خود بایستد.

رئیس اجرائی افغانستان تصریح کرد که اگر ما در کار خود ناکام بمانیم، حضور نامحدود قوای خارجی را مردم افغانستان از لحاظ زمانی نخواهند پذیرفت و الان در شرایط کنونی ضرورت این حضور را درک و تحمل کرده اند.

وی از وزیران دولت وحدت ملی خواست که به گزارش های انتقادی رسانه ها درباره عملکرد دولت و نهادهای دولتی توجه جدی داشته باشند و نواقص موجود و مورد انتقاد را بر طرف کنند.

به گفته وی دولت باید بپذیرد که مشکلات و نواقصی در کار خود دارد و برای اصلاح آن تلاش کند و بطور مشخص از وزیر آموزش و پرورش افغانستان خواست که به گزارش های رسیده در مورد فساد موجود در نهاد رسیدگی کند.

رئیس جمهوری آمریکا با اعلام راهبرد جدید خود برای افغانستان و کشورهای جنوب آسیا حضور نظامیان خود را در افغانستان وابسته به شرایطی دانست و زمان مندی آن را حذف کرد و گفت تا زمان نیاز در این کشور حضور خواهند داشت.

راهبرد جدید آمریکا در داخل و خارج از افغانستان با موافقان و مخالفانی روبرو است و این طیف از نسخه نجات بخش افغانستان تا سند تشدید جنگ در این کشور را در بر می گیرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار