رئیس پیشین سازمان اطلاعات پاکستان:

طالبان هیچگاه علیه منافع پاکستان نبوده است

رئیس پیشین سازمان اطلاعات پاکستان گفته است که حکومت این کشور هیچگاه علیه طالبان در خاک خود اقدام نخواهد کرد.

طالبان هیچگاه علیه منافع پاکستان نبوده استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «اسد درانی»، رئیس پیشین سازمان اطلاعات پاکستان گفته است که حکومت این کشور هیچگاه علیه طالبان در خاک خود اقدام نخواهد کرد.

درانی در گفتگوی ویژه با یک شبکه تلویزیونی روسی اظهار داشت: چرا پاکستان برضد طالبان درخاکش اقدام کند؟ طالبان هیچگاه علیه پاکستان نبوده و نخواهد بود.

وی افزوده است: یکی از دلایلی که آنان در پاکستان حضور دارند این است که روزی آمریکا افغانستان را ترک خواهد کرد و این طالبان خواهند بود که قدرت نمایی کنند.

درانی افزوده است: این را باید قبول کنید که کابل بدون حمایت سیاسی و نظامی آمریکا وجود نخواهد داشت، در صورت قطع این همکاری ها دیگر کابل سقوط خواهد کرد و آن زمان طالبان افغانستان را بار دیگر تسخیر خواهند کرد.

این مقام پیشین پاکستان گفته است: آنچه رئیس جمهور آمریکا بلد است، فریاد کشیدن و هشدار دادن است. او تاکنون خیلی کشورها از جمله کوریایی شمالی، ایران و حالا پاکستان را تهدید کرده و فریادهایی را علیه این کشورها سر داده است، اما در واقعیت چنین فریادهایی کارساز نیست.

این در حالی است که دو روز پیش معاون وزیر خارجه آمریکا برای جنوب آسیا اعلام کرد که پاکستان باید فورا صداقتش را در امر مبارزه با تروریسم و آوردن طالبان به میز مذاکره با حکومت افغانستان نشان دهد.

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا هشدار داده است که واشنگتن منتظر اقدامات عملی پاکستان در این زمینه است، در غیر این صورت واشنگتن خود به گونه یک ‌جانبه عمل خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.