نمایش سنگ های قیمتی وزارت معادن در دانشگاه پولی تخنیک کابل

در این نمایشگاه به تعداد 12 نوع سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، منرال های صنعتی، مواد ساختمانی و ذغال سنگ، مناطق طلا دار افغانستان و ... به نمایش تماشاکنندگان قرار داده شد.

نمایش سنگ های قیمتی وزارت معادن در دانشگاه پولی تخنیک کابلبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نمایشگاه سه روزه صنعتی با هدف زمینه سازی و نمایش خدمات فنی و مشورتی، مطالعات امکان سنجی بررسی های انجنیری، کنترل و کیفیت خدمات آزمایشگاهی در دانشگاه پولی تکنیک کابل برگزار گردید.

در این نمایشگاه صدها شرکت دولتی و خصوصی  به شمول وزارت معادن و پترولیم در 96 غرفه محصولات علمی، تخنیکی و صنعتی خود را به نمایش گذاشتند.

در این نمایشگاه به تعداد 12 نوع سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، منرال های صنعتی، مواد ساختمانی و ذغال سنگ، نقشه های جیولوجیکی، سروی هوایی، مناطق طلا دار افغانستان، کتاب ها، پروشور، کلیب ها، ویدئوها و سی دی های معلومات جیولوجیکی به نمایش تماشاکنندگان قرار داده شد.

در روز سوم نمایشگاه از جانب روئسای اطلاعات و ارتباط عامه، منابع بشری و نماینده سروی جیالوجی وزارت معادن وپترولیم به پرسش های دانشجویان دانشگاه پولی تکنیک پاسخ داده شد.

یادآوری می کنیم که افغانستان یکی از کشورهای است که دارای معادن سرشار از جمله لیتیم می باشد. ارزش معادن افغانستان نزدیک به 3 هزار میلیارد دالر می رسد؛ این در حالی است که ساکنان این کشور با جنگ و فقر و گرسنگی دست و پنجه نرم می کنند. 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار