کاهش 11 درصدی طلاق در منوجان

رییس دادگستری شهرستان منوجان گفت: آمارطلاق در شهرستان منوجان طی شش ماهه اول سال 96 نسبت به مدت مشابه سال قبل یازده درصد کاهش داشته است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین شکوهی‌نسب، رییس دادگستری شهرستان منوجان، مشاوره و آموزش قبل از ازدواج  را در تقویت بنیان خانواده مهم و ضروری دانست و گفت: جامعه سالم در گرو خانواده سالم است و هرگونه بی توجهی به بنیان خانواده و تحکیم آن جامعه را به انحراف می کشاند.

وی به تشریح عوامل متعدد طلاق در جامعه پرداخت و افزود: یکی از عوامل موثر در از هم پاشیدن بنیان خانواده، بدبینی زوجین نسبت به یکدیگر است.

 شکوهی نسب، عدم توجه و شناخت زوج های جوان به مبانی کلی خانواده و فلسفه ازدواج و تشکیل خانواده را از دیگر عوامل بروز طلاق در جامعه دانست و تصریح کرد: دخالت نابجای والدین که بعضاً درپرونده های قضایی مشاهده می شود نه تنها به تحکیم بنیان خانواده کمک نمی کند بلکه باعث فروپاشی خانواده ها می شود .

 وی با اشاره به اینکه  اعتیاد به موادمخدر، زمینه ساز بسیاری ازجرائم است، یادآور شد: بخشی از آمار طلاق نیز مربوط به موادمخدر است.

رئیس دادگستری شهرستان منوجان نقش سازمان ها، ادارات و نهادهای فرهنگی را در رفع مشکلات و بهبود سازی روابط خانوادگی موثر دانست و گفت: بررسی مشکلات ناشی از طلاق وظیفه یک شخص یا یک سازمان نیست بلکه دستگاههای اجرایی و فرهنگی می توانند نقش سازنده ای در این امر داشته باشند که این یک عزم همگانی را می طلبد.

انتهای پیام/ب

آمار طلاق در منوجان کاهش یافت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار