برگزاری نشست علمی "تجارت عتیقه در ایران عهد قاجار" در موزه بزرگ خراسان

نشست علمی "تجارت عتیقه در ایران عهد قاجار" به همت مدیریت مطالعات پژوهشی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛   محمد رحیم رهنما مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی گفت:در این نشست علمی روند غارت و قاچاق اموال تاریخی و فرهنگی ایران از نظر باستانی در دوره قاجاریه توسط دکتر نادر نصیری مقدم استاد دانشگاه تبیین و تفسیر می‌شود.


وی تصریح کرد:بالا بردن سطح آگاهی عموم مردم و شناخت در رابطه با اهمیت ارزش و جایگاه هویتی میراث فرهنگی خراسان رضوی از جنبه‌های غیر علمی یکی از اهداف این نشست است چرا که در طول تاریخ معاصر سبب شده آثار تاریخی و فرهنگی ایران به یغما رفته و در کشور‌های اروپایی چوب حراج بر این آثار تاریخی گذاشته شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی گفت: یکی از دلایل توجه به این موضوع سناخت هویت فرهنگی و ملی است که باید به صورت آکادمیک جنبه‌های آن مورد بررسی و مطالعه قرار بگیرد از این رو اولین نشست علمی "تجارت عتیقه در ایران عهد قاجار "روز چهارشنبه ۱۰ آبان ماه ساعت ۱۰ صبح در محل موزه بزرگ خراسان برگزار می‌شود.

انتهای پیام//ف.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار