مدیرکل صنایع دستی و گردشگری کشور ؛

شهر‌های تاریخی کشور از معماری سنتی خیابان اصلی نیشابور الگوبرداری کنند

مدیرکل حفظ و احیای بنا‌های تاریخی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور خواستار الگوبرداری شهر‌های کشور از احیای معماری سنتی نیشابور در خیابان‌های اصلی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ غلام‌رضا میثاقیان  در هفتمین همایش مدیران و شهرداران ایرانی جاده ابریشم گفت: حرکت ادارات نیشابور بازیابی هویت یک منطقه است و باید به جا‌های دیگر تسری یابد.

وی افزود: برای ما، همه شهر‌های تاریخی یکسان بوده، البته آماده مشارکت و همکاری با همه شهرداری‌ها فراهم است.

مدیرکل حفظ و احیای بنا‌های تاریخی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: ادارات شهر‌های تاریخی کشور، چون شهرداری و میراث فرهنگی از احیای معماری سنتی نیشابور در خیابان‌های اصلی الگوبرداری کنند.

سید صفاء الدین هاشمیان مسئول دبیرخانه همایش مدیران و شهرداران ایرانی جاده ابریشم در ادامه این همایش،با بیان اینکه این همایش  هفته گذشته در جمهوری اسلامی افغانستان به میزبانی شهرداری کابل برگزار شدگفت: محور این همایش بررسی مسائل تاریخی و نقش جاده‌ها در تقویت توسعه ترانزیتی مسیر جاده ابریشم بود.

مسعود نصرتی مسئول برگزاری این همایش هم گفت: در این مجمع جهانی در حوزه ایران با ۴۶ شهردار مسیر این جاده تاریخی، مسئولین وزارت امور خارجه، مسئولین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ۷ منطقه آزاد تجاری، صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی کشور و مقامات فرمانداری نیشابور حضور دارند.

وی افزود: این همایش با اجازه رسمی سازمان ملل متحد ایجاد شده که می‌تواند بزرگ‌ترین فرصت بین‌المللی برای ایران برای ارتباط با ۳۲۰ شهر مسیر این جاده تاریخی از ۷۳ کشور جهان باشد.

مسئول برگزاری این همایش با اشاره به اینکه این همایش در چهار کارگروه فرهنگ، اقتصاد، گردشگری و محیط زیست شهری برگزار می‌شود، افزود: رونق اقتصاد گردشگری و انتقال فرهنگ ایرانی و اسلامی از نتایج این مجمع است.

وی گفت: تعدادی از سرمایه‌گذاران خارجی و ایرانی اعلام آمادگی کردند درصورت تعریف اقتصادی پروژه‌های گردشگری توسط نهاد‌های مسئول ذیربط، امکان بررسی و اجرای این پروژه‌ها وجود دارد.
 
انتهای پیام// س. ح
 

برگزاری هفتمین همایش مدیران و شهرداران ایرانی جاده ابریشم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.