اعطا:

خرید خودرو و تبلت چیز عجیبی نیست

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: در هر اداره کوچکی با درجه چندم نیز مشاهده می‌کنید مدیران خودرو در اختیار دارند، بنابراین موضوع خرید خودرو و تبلت در شورا خیلی عجیب نیست.

خرید خودرو و تبلت چیز عجیبی نیستبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز(یکشنبه) در نمایشگاه مطبوعات برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر تلف شدن دو سوم از وقت جلسات علنی شورا در دو ماهه گذشته برای انتخاب نمایندگان مجامع خارج از شورا اظهار کرد: این موضوع مورد انتقاد خیلی‌ها بود که چرا بخش زیادی از وقت صرف انتخاب نمایندگان در مجامع خارج از شورا شده است، اما باید گفت که انتخاب دیگری نداشتیم و نیاز بود این انتخاب نمایندگان انجام شود و در همین مدت انتخاب نماینده برای 37 مجمع صورت گرفته است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ مبنی بر هزینه‌های بالا مثل خرید تبلت و خودرو بیان کرد: بنده یک بار پاسخ دادم، اما منتشر نشد. به نظر می‌رسید فاکتوری که منتشر شد مربوط به تبلت‌ها است، اما صرفا آن فاکتور برای تامین اعتبار و به صورت تنخواه بود. لذا قیمت تمام شده این تبلت‌ها 3 و نیم میلیون بود و نه 4 میلیون و 700 هزار تومان.

اعطا اضافه کرد: آن تبلت‌هایی هم که قرار بود خریداری شوند، با نظر و توصیه بخش فناوری اطلاعات شورا صورت گرفت.

وی در رابطه با خرید خودرو افزود: موضوع خودروها هم به این صورت بود که وقتی ما آمدیم 21 اتومبیل به صورت استیجاری استفاده می‌شد که بیش از 80 میلیون کرایه به آن‌ها پرداخت می‌شد. لذا تصمیم عقلانی این بود که این هزینه سنگین از بین برود بخشی از خودروهایی که فرسوده بود برای مزایده در اختیار شهرداری قرار گرفت.

سخنگوی شورای شهر تصریح کرد: در هر اداره کوچکی با درجه چندم نیز مشاهده می‌کنید، مدیران خودرو در اختیار دارند. بنابراین موضوع خرید خودرو و تبلت خیلی عجیب نبود، اما متاسفانه در رسانه ها به عنوان یک کشف عجیب به آن دامن زده شد.

اعطا در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر وضعیت ایمنی خط 7 مترو ادامه داد: همان طور که اطلاع دارید از نظر ایمنی خط 7 مترو مسائلی دارد که باعث نگرانی شده است. در شورا با همکاری معاونت حمل و نقل شهرداری بررسی‌ها در حال انجام است. همین هفته گذشته نیز در این خصوص جلسه‌ای داشتیم که به زودی تصمیم‌ها در مورد آن اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال یک خبرنگار در رابطه با اقدام شورا نسبت به وعده ایجاد شفافیت در مدیریت شهری ادامه داد: شورای پنجم از زمان شروع کار خود سه اقدام مشخص در این زمینه انجام داده است، اول اینکه از ابتدا هر دو جلسه صحن را در طول هفته علنی کرد که البته طبق ماده 15 قانون شوراها عمل کردیم، دومین کاری که انجام دادیم این بود که هر هفته نشست خبری با رسانه‌ها گذاشتیم. سومین اقدام شورای پنجم ایجاد کمیته شفافیت و شهر هوشمند در کمیسیون برنامه و بودجه بود تا فرآیندهای جاری شهر تهران را در بستر آی‌تی شفاف کند، البته ما جلسات ارائه برنامه کاندیداهای شهرداری را نیز علنی کرده بودیم.

اعطا در رابطه با شورایاری‌ها نیز مطرح کرد: اگر آیین‌نامه تشکیلات شورایاری‌ها را ببینید متوجه می‌شوید که آن‌ها بازوان نظارتی شورا تعریف شدند، اما هم اکنون در حال حل مسائل مردم با شورا هستند که سعی می‌کنیم این روند را به جای خود برگردانیم.

وی در رابطه با سوال خبرنگاری مبنی بر برنامه اصلاح بودجه در شورای شهر پاسخ داد: با بررسی‌ها متوجه شدیم اختلاف معناداری بین هزینه‌ها و بودجه‌های مصوب وجود داشته است، لذا بحث اصلاح بودجه شش ماه سال جاری مطرح شد که در حال بررسی است. با توجه به کاهش منابع درآمدی به دلیل رکود ساخت و ساز نیاز به ارزیابی درست بودجه در سال‌های آینده داریم، در غیر این صورت اصلا در سال 97 به مشکل برخواهیم خورد.

اعطا در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر نابسامانی وضعیت بافت‌های فرسوده گفت: یکی از مفاد مثبت عملکرد مدیریت شهری در سال‌های گذشته در همین رابطه است و به نظر قالیباف در رابطه با بافت‌های تاریخی اقدامات مثبتی انجام داد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر وضعیت نابسامان پیاده‌روها در سطح شهر بیان کرد: این موضوع قطعا از موضوعات دارای اولویت است که شهردار نیز در روزهای اخیر به آن اشاره کرد. بنابراین به زودی به آن وارد خواهیم شد و در این رابطه آیین‌نامه‌هایی وجود دارد که به تردد معلولان نیز مرتبط می‌شود و باید مورد بررسی قرار گیرد.

سخنگوی شورای شهر تهران در انتها در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر برنامه شورا برای رسیدگی به پارک نشین‌ها و کارتن خواب‌ها با توجه به نزدیک شدن فصل سرما اظهار داشت: این موضوع بیشتر به حوزه اجرا برمی‌گردد، اما به نظرمن در این حوزه خلا قانونی وجود ندارد و ما قطعا از حیث نظارت به اجرای قوانین مربوط به آن توجه ویژه خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار