اختصاص اعتبار برای مرمت قلعه بلقیس اسفراین

مدیرکل میراث فرهنگی استان خراسان شمالی گفت : در سال جاری یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار برای مرمت قلعه بلقیس درشهرستان اسفراین اختصاص یافت .

 

اختصاص اعتبار برای مرمت قلعه بلقیس اسفراینبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ محمد سویدانلویی مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان شمالی گفت : هم اکنون کاوش ، مرمت ، احیا و بروج بارو قلعه بلقیس تقویت شده است و به دنبال ثبت جهانی میراث فرهنگی بلقیس هستیم.

وی بناهای تاریخی ، میراث طبیعی و گردشگری را سه پتانسیل حوزه گردشگری استان برشمرد و افزود : هزار و 260 بنای تاریخی در استان خراسان شمالی وجود دارد که از این تعداد افزون بر  580 بنای تاریخی در استان ثبت ملی شده است .

سویدانلویی میراث فرهنگی ناملموس استان را 57 مورد عنوان و اظهار کرد : استان خراسان شمالی یکی از استان هایی است که از بیشترین درختان کهنسال برخوردار است .

وی با بیان این که خراسان شمالی به لحاظ زیرساخت های گردشگری تا سامانه مطلوب فاصله دارد، اظهارکرد: دراین زمینه امسال حدود 43 اثر تاریخی در استان مرمت و احصا شده است.

وی به مرمت پروژه کاروانسراهای خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: درحال حاضر مرمت کاروانسرای های استان 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری به تخصیص بیش از 8 میلیارد تومان اعتبار در سال گذشته در حوزه میراث فرهنگی استان خراسان شمالی اشاره و تصریح کرد : از این میزان اعتبار افزون بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای مرمت بلقیس تخصیص یافت.

سویدانلویی اعتبار مورد نیاز برای مرمت قلعه بلقیس را 10 میلیارد تومان اعلام کرد و اظهارداشت: مرمت کامل این بنا حدود 5 سال طول خواهد کشید.

وی گفت : تاکنون افزون بر 300 میلیون تومان برای احداث آلاچیق ، نمازخانه ، سرویس بهداشتی در اطراف قلعه بلقیس برای رفاه گردشگران هزینه شده است.

انتهای پیام/آ

احیا و مرمت قلعه بلقیس در شهرستان اسفراین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.