اختصاص 500هکتار از زمین های کشاورزی ایرانشهربه کشت کلزا

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: 500 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان در سال زراعی 96- 97 به کشت کلزا اختصاص یافت.

اختصاص 500هکتار از زمین های کشاورزی ایرانشهربه کشت کلزابه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حسن شاه ولی بر با بیان اینکه کشت کلزا از اول آبان شروع و تا نیمه دوم آذر ماه ادامه دارد افزود: شهرستان ایرانشهر یکی ازمناطق مستعد کشت این محصول در سیستان و بلوچستان است.


وی ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب این شهرستان برداشت کلزا نیز از اوایل فروردین آغاز و تا نیمه دوم اردیبهشت ادامه دارد.


وی میزان برداشت کلزا در هر هکتار از زمین های کشاورزی ایرانشهررا 2 تن ذکر کرد و افزود: پیش بینی می شود امسال حدود یک هزارتن محصول برداشت شود.


وی با بیان اینکه کلزا در بین دانه های روغنی از درصد روغن بالایی برخوردار است گفت: این گیاه در تناوب با زراعت گندم و جو و همچنین در کاهش بیماری ها، آفات و رویش علف های هرز در مزارع تاثیر بسزایی دارد.


مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: دانه کلزا دارای 25 تا 55 درصد روغن و 18 تا 24 درصد پروتئین و 12 تا 20 درصد پوست است.


شاه ولی بر افزود: کلزا به دلیل داشتن اسیدهای چرب اشباع شده و فاقد کلسترول از کیفیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/گ

کشت کلزا در ایرانشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار