عراق اظهارات مقام آمریکایی در مورد ابو مهدی المهندس را رد کرد

وزارت خارجه عراق روز جمعه ضمن رد کردن اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در مورد ابو مهدی المهندس معاون حشد شعبی، این اظهارات را غیر واقعی و متناقض دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از السومریه نیوز، احمد محجوب سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیانیه ای گفت: ما از اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر تروریست دانستن ابو مهدی المهندس شگفت زده شدیم؛ چرا که الحشد الشعبی بخش جدایی ناپذیر از نیروهای عراقی است که تحت فرمان فرماندهی کل نیروهای مسلح فعالیت می کند.

وی افزود: مبارزان الحشد الشعبی از نیروهای شجاع و حامی سایر نیروهای عراقی هستند و ابو مهدی المهندس بر اساس مصوبه مجلس این کشور معاون الحشد الشعبی است؛ از این رو وزارت خارجه آمریکا باید در مورد چنین اظهارات متناقض و غیر واقعی تجدید نظر کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه ابو مهدی المهندس معاون الحشد الشعبی را تروریست خوانده بود، موضوعی که الحشد الشعبی به آن واکنش نشان داد و اعلام کرد که این تهدید مستقیم علیه ابو مهدی المهندس به شمار می رود؛ از این رو واشنگتن مسئول هر گونه آزار و اذیت و آسیب احتمالی علیه وی است.

انتهای پیام/

عراق اظهارات آمریکای در مورد معاون نیروهای بسیج مردمی عراق را رد کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۶
امريكاييها كه باعث تمام كشتارها درعراق سوريه افغانستان يمن لبنان شده اند
آخرین اخبار