توسعه رشته‌های تحصیلی؛

مهارت نیاموختن دانشجو با گذراندن دو واحد کارآموزی

رئیس دانشگاه لرستان گفت: با دو واحد کارآموزی دانشجو مهارت‌آموز نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ خسرو عزیزی رئیس دانشگاه لرستان اظهار کرد: در بحث توسعه رشته‌های تحصیلی، در هر دانشگاه باید این مهم بر مبنای آمایش آموزش عالی منطقه و استان انجام شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر در خیلی از رشته‌ها با صندلی خالی مواجه‌ایم و از طرفی نیز ازدحام بیکاران فارغ‌التحصیل را شاهدیم.

عزیزی اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید به سمت مهارت‌آفرینی بروند و بستر را برای هیأت علمی فراهم تا در آن‌ها انگیزه ایجاد شود.

رئیس دانشگاه لرستان در پاسخ به این سوال که چرا باید در دانشگاه‌ها کارآموزی منحصر به دو واحد شود، افزود: در دانشگاه‌ها پس از فراغت از تحصیل دو واحد کارآموزی را با توجه به رشته خود در ارگان‌های دولتی یا شرکت‌ها می‌گذرانند و این در حالیست که با این دو واحد کارآموزی دانشجو مهارت را فرا نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: براساس اینکه هیأت علمی چگونه می‌تواند شرکت دانش‌بنیان ایجاد کند، کارگاهی را در آبان ماه با این عنوان برگزار خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه لرستان باتأکید براینکه درتوسعه رشته‌ها باید مرّ قانون رعایت شود، افزود:سیاست وزارت علوم کیفی‌سازی رشته‌ها در دانشگاه‌هاست.

وی با اشاره به اینکه تعامل دانشگاه لرستان با صنعت، کشاورزی و بخش خصوصی ایده‌آل ما نیست و باید خودباوری لازم بین آموزش عالی و صنعت وجود داشته باشد، عنوان کرد: دانشگاه لرستان آمادگی دارد به هر دستگاه اجرایی که در هر بخشی دچار مشکل شده است با استفاده از پژوهانه و کار تحقیقاتی کمک کند.

عزیزی درباره راه‌اندازی رشته ادبیات بومی در دانشگاه لرستان نیز گفت: این رشته یک گرایش است و شرط راه‌اندازی آن این است که سرفصل آن در هیأت ممیزه حلاجی و سپس به وزارت علوم اعلام شود.

انتهای پیام/م

با گذراندن دو واحد کارآموزی دانشجو مهارت‌آموز نمی‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.