سامانه کارورزی؛

ثبت‌نام ۲۰ هزار فارغ‌التحصیل لرستانی در سامانه کارورزی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از ثبت‌نام ۲۰ هزار فارغ‌التحصیل لرستانی در سامانه کارورزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی آشتاب شامگاه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: یکی از برنامه‌های وزارت کار توجه به مهارت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است و در همین راستا شاهد اجرای طرح کارورزی در کشور هستیم.

وی ادامه داد: در همین راستا اطلاع‌رسانی جامعی در استان صورت گرفت و نکته قابل‌توجه این است که اجرای این طرح فرصتی است تا نیروی کار رایگان را در اختیار بنگاه‌های اقتصادی قرار می‌دهیم و هیچ هزینه‌ای برای کارفرمایان ندارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: این طرح باعث ایجاد انگیزه و مهارت افزایی برای دانش‌آموختگان شده و هدف اصلی طرح کارورزی این است که بعد از طی شدن دوره کارورزان جذب بنگاه‌های اقتصادی شوند.

آشتاب گفت: اگر بنگاه‌های اقتصادی پس از پایان دوره کارورزی، فارغ‌التحصیلان را به کارگیری کنند به مدت دو سال از پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایان معاف خواهند شد.

این مسئول در ادامه با اشاره به ثبت‌نام ۲۰ هزار نفر در سامانه کارورزی، افزود: حدود ۲۰ هزار نفر در سامانه کارورزی ثبت‌نام کردند و پس از پالایش‌های مختلف انجام شده حدود ۷ هزار و ۲۰۰ نفر واجد شرایط بودند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: سهم لرستان جذب ۶ هزار و ۷۵ کارورز بوده و تاکنون ۴۴۶ واحد پذیرنده در سطح شهرستان‌های استان برای جذب کارورزان اعلام نیاز کرده‌اند و با همکاری فنی و حرفه‌ای ۱۳۴ واحد مجوز دریافت و ۱۰۳ کارورز موفق به عقد قرارداد شده‌اند و روند جذب روند خوبی است.

آشتاب بیان کرد: کارورزان مشمول قانون کار نبوده و کارفرمایان مشکلی در این زمینه ندارند چرا که طرح کارورزی یک دوره آموزشی و کارآموزی است و حق‌الزحمه به مبلغ ۳۱۰ هزار تومان توسط وزارت کار به این افراد پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/م

۲۰ هزار فارغ‌التحصیل لرستانی در سامانه کارورزی ثبت‌نام  کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.