کارگاه توانمندسازی بانوان فرهنگی سرپرست خانوار؛

وجود ۴۱۰ بانوی فرهنگی سرپرست خانوار در لرستان

۴۱۰ بانوی فرهنگی سرپرست خانوار در لرستان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ خدانظر دریکوند مدیرکل آموزش وپروررش لرستان  ضمن تمجید از همسر شهید زنده لرستان بیش از ۸ سال پرستاری عاشقانه از یک جانباز فداکار عشق و علاقه‌ای معنوی و باوری عمیق می‌خواهد که در وجود این معلم شریف موج می‌زند.

وی در ادامه مسئولیت زنان سرپرست خانوار را سنگین و خطیر برشمرد و تاکید کرد: سخن گفتن در جمعی که سختی‌ها و مشکلات فراوانی را تحمل کرده و نقش‌های مادری و پدری را در قبال فرزندان خود و معلمی را در قبال دانش آموزان خود تجربه کرده‌اند کاری دشوار است.

دریکوند به حمایت آموزش و پرورش از زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: دستگاه تعلیم و تربیت از ظرفیت‌های موجود برای خدمت به این همکاران ارجمند استفاده خواهد کرد.

وی در ادامه به آسیب‌های اجتماعی در جامعه اشاره کرد و گفت: باید صبر پیشه کرد و در برابر مقدرات الهی تسلیم و راضی بود.

دریکوند بر این نکته تاکید کرد: چه بسا بانوانی در جامعه وجود دارند که از وجود همسرانی قابل و سالم محرومند و آرزو و تمنای آنان وضعیتی شبیه زنان سرپرست خانوار است.

وی هوش را سازگاری با محیط تعریف کرد و ادامه داد: باید تلاش کنید تا با محیط خود سازگاری پیدا کنید و شرایطو اوضاع و احوال را بپذیرید و از تمام ظرفیت‌ها برای تحکیم بنیان خانواده و تربیت درست فرزندان استفاده کنید.

دریکوند در ادامه به توفیق زنان سرپرست خانوار در تربیت فرزندان موفق اشاره کرد و گفت: ۲ نفر از رتبه‌های دو رقمی کنکور در لرستان محصول تربیت اصولی زنان سرپرست خانوار بود.

وی بر این نکته تاکید کرد که انرژی منفی روح انسان را خسته و کسل کرده و جسم را مستهلک می‌کند و ادامه داد: انرژی مثبت به انسان روحیه، اعتمادبه نفس،اراده و نشاط می‌بخشد.

دریکوند تصریح کرد: بانوان سرپرست خانوار باید به فرزندان خود انرژی مثبت تزریق کنند تا آن‌ها با اعتمادبه نفس و خودباوری مسیر پیشرفت وتعالی را طی کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: زنان سرپرست خانوار در قبال فرزندان خود باید نقش‌های مادری و پدری را توامان ایفا کنند و این مسئولیت بسیار سنگین و دشوار است.

دریکوند در ادامه به نقش، اهمیت و جایگاه زن در خانواده اشاره کرد و گفت: فقدان زن در خانواده می‌توان بنیان خانواده را دچار تزلزل کند و فرزندان را در معرض آسیب‌ها و لطمات مختلفی قرار دهد، در حالی که نبود پدر را مادران با فداکاری و استقامت جبران می‌کنند و اجازه نمی‌دهند آسیبی متوجه فرزندان آن‌ها شود.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: آموزش و پرورش از تمام ظرفیت‌ها برای حمایت از بانوان فرهنگی سرپرست خانوار استفاده می‌کند و مطالبات و خواسته‌های آن‌ها را از طریق مراجع ذیربط پیگیری می‌کند.

کارشناس مسئول امور بانوان آموزش و پرورش لرستان نیز در این نشست به وجود ۴۱۰ بانوی فرهنگی سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: طی ۳ سال دوره‌های توانمند سازی این بانوان برگزار شد.

فریبا گله دار افزود: در این کارگاه توانمند سازی ۱۵۰ نفر از زنان سرپرست خانوار شهرستان خرم‌آباد در آخرین دوره مهارت‌های مورد نیاز را برای مقابله با سختی‌ها و مشکلات زندگی فرا گرفتند.

وی آرامش را مهمترین نیاز زنان سرپرست خانوار ذکر کرد و گفت: اگر زنان سرپرست خانوار آرامش نداشته باشند نمی‌توانند در ایفای وظایف مادری و معلمی به خوبی ایفای نقش کنند.

انتهای پیام/م

۴۱۰ بانوی فرهنگی سرپرست خانوار در لرستان وجود دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.