تخریب 340 هکتار از عرصه های منابع طبیعی خراسان شمالی

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان گفت: از ابتدای امسال 340 هکتار از عرصه های منابع طبیعی در استان خراسان شمالی تخریب و تصرف شد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز  بجنورد؛ سرهنگ موسی الرضا حیاتی فرمانده یگان حفاظت منایع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان شمالی گفت: در این راستا 260 فقره پرونده تخریب و تصرف در عرصه های منابع طبیعی استان خراسان شمالی به مراجع قضایی ارسال شد .

وی با بیان این که کل گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی 2 میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است ، افزود : امسال تخریب و تصرف عرصه های منابع طبیعی استان در مقایسه با سال گذشته 27 درصد افزایش دارد .

حیاتی اظهار کرد : سال گذشته در این مدت 268 هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان تخریب و تصرف شد که 220 فقره پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد.

وی تصریح کرد بیشترین تخریب و تصرف عرصه های منابع طبیعی استان در شهرستان های بجنورد ، مانه و سملقان ، شیروان و اسفراین در اراضی مرتعی ، دیم و شیب دار بوده که برای کشاورزی استفاده می شد.

وی گفت : گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک‌میلیون و 400 هزار هکتار مرتع ، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.

گفتنی است : شماره تلفن شبانه ‌روزی 1504 به‌ عنوان خط ارتباطی یگان حفاظت منابع طبیعی استان با مردم به‌ صورت شبانه‌ روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی در ارتباط با تخریب و تصرف عرصه‌های منابع طبیعی و برخورد با متخلفان است.

انتهای پیام/آ

افزایش 27 درصدی تخریب منابع طبیعی در استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.