ارجاع هزار و ۸۰۰ فقره پرونده به آزمایشگاه اداره کل پزشکی قانونی خراسان شمالی

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: هزار و ۸۰۰ فقره پرونده سال گذشته به آزمایشگاه‌های اداره کل پزشکی قانونی استان ارجاع و بررسی شد.

محمدرضا نورس گفت: هزار و ۸۰۰ فقره پرونده سال ۱۴۰۲ به آزمایشگاه این اداره کل ارجاع و بررسی شد که این رقم نسبت به سال ماقبل ۳۸.۴ درصد افزایش یافت.
وی افزود: خدمات آزمایشگاه، یکی از چهار خدمت حوزه تخصصی پزشکی قانونی است که در سال گذشته هفت هزار و ۸۲۰ نمونه ارجاعی مورد بررسی قرار گرفت.
وی بیان کرد: بیش از ۴۵۰ نفر در سال گذشته برای بررسی اعتیاد به مواد مخدر، محرک و روانگردان و همچنین مصرف الکل به آزمایشگاه ارجاع داده و نمونه گیری و نتایج آن به مراجع قضایی اعلام شد.
نورس گفت: همچنین سال گذشته ۳۵ نمونه از متوفیان ارجاعی این بخش نمونه برداری و با استفاده از تجهیزات موجود در کمتر از یک ساعت پاسخ ارائه شد.
وی افزود: پزشکی قانونی همچنین پاسخگوی مکاتبات مراجع انتظامی در بررسی وجود و میزان الکل نمونه‌های ارسالی است که سال گذشته ۸۱۴ مورد نمونه غیربیولوژیک ارسالی بررسی و پاسخ آن ارسال شد.
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی افزود: آزمایشگاه اداره کل پزشکی قانونی استان به عنوان یکی از آزمایشگاه‌های برتر سطح دو در حال خدمات رسانی به مردم استان است.

سالانه بیش از ۳۰ هزار فقره پرونده در پزشکی قانونی استان مورد بررسی قرار می‌گیرد که این حجم از کار و خدمات رسانی تنها با ۵۰ نفر نیرو انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.