مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه پزشکی کرمانشاه گفت:

روزانه 8 تا 10 نفر از افراد در انتظار پیوند عضو فوت می‌کنند

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه پزشکی کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ مورد اهدای عضو در کرمانشاه صورت گرفته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶ برابر شده است.

کبری طلیعی مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه متأسفانه مکان و جایگاه مشخصی در استان کرمانشاه برای مراجعه و ثبت نام داوطلبان اهدای عضو وجود ندارد،  گفت: در تمام سال 95 فقط دو مورد اهدای عضو در استان انجام شد.

طلیعی با بیان اینکه روزانه 22 نفر در انتظار پیوند عضو هستند و متأسفانه روزانه 8 تا 10 نفر از این افراد فوت می‌کنند، عنوان کرد: امسال 40 مورد مرگ مغزی در استان داشتیم که از این تعداد فقط 11 مورد اقدام به اهدای عضو کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر 35 نفر در استان کرمانشاه از ابتدای امسال تا کنون با پیوند اعضاء از مرگ حتمی نجات پیدا کردند، بیان کرد: هر بیمار مرگ مغزی با اهدای نسوج قابل پیوند می‌تواند 53 نفر را از معلولیت نجات دهد.

مسئول واحد فراهم‌آوری و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عدم فرهنگ‌سازی و تبلیغات و ناآگاهی مردم از اینکه یک بیمار مرگ مغزی امکان برگشت به زندگی را ندارد از جمله مشکلات این سازمان در استان دانست و گفت: رتبه کرمانشاه در زمینه اهدای عضو بسیار پایین و ضعیف است و متأسفانه اهدای عضو در استان کرمانشاه نهادینه نشده است.

طلیعی عدم وجود یک مکان مشخص برای انجام اقدامات و کارهای پیوند اعضاء را از مشکلات و موانع واحد پیوند اعضاء در استان کرمانشاه دانست و افزود: با وجود اینکه قول مساعدت و ایجاد یک دفتر در از سوی مسئولان دانشگاه داده شده است ولی تا کنون اقدامی انجام نشده است.

وی اظهار کرد: اقدامات لازم برای خرید دو دستگاه چاپ و پرس انجام شده که با تهیه این دستگاه‌ها، واحد پیوند اعضاء اقدام به صدور کارت اهدای عضو کرده و آمار رسمی از دارندگان کارت در استان کرمانشاه تهیه می‌شود.

 

انتهای پیام/ز

جایگاه مشخصی در استان کرمانشاه برای مراجعه داوطلبان اهدای عضو وجود ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار