معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران:

آزمایشگاه مدرسه بهترین محیط برای پرورش خلاقیت شاگردان

آزمایشگاه مدرسه، با اعضای علمی مجرب، متعهد و تجهیزات مناسب، بهترین محیط برای پرورش خلاقیت شاگردان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، اسفندیار نظری معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: با توجه به نقش مهم فعالیت‌های آزمایشگاهی در امر آموزش، مقارن با هفته‌ی دانش آموز «۱۱ آبان ماه» به نام روز آزمایشگاه نامگذاری شده است.

وی آزمایشگاه مدارس را به عنوان واحد عملیاتی نظام آموزشی، با پرورش تفکر خلاق، تربیت افرادی کاوشگر، آفریننده، نوآور و مولد دانست و افزود: آزمایشگاه مدارس محل دست ورزی و رشد خلاقیت‌های دانش آموزان است.

نظری با بیان اینکه در چنین مکانی قدرت اندیشه و مهارت ذهنی بچه‌ها تقویت می‌شود و می‌توانند برای دست یافتن به راه حل‌های مناسب و واقع بینانه به خلق ایده‌های نو بپردازند، گفت: با بهره گیری از یک آزمایشگاه خوب امکان تدریس عملی برای هر درس فراهم می‌شود و دانش آموزان می‌توانند نوآوری‌های خود را در مدرسه و جامعه نشان دهند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران افزود: به همین مناسبت طی بخشنامه‌ای به مدارس برگرامیداشت این روز در مدارس تأکید شده و مدارس در این روز با انجام فعالیت‌هایی مانند: نصب پوستر، عکس، بروشور، اجرای فعالیت‌های آزمایشگاهی، انجام آزمایشات ساده و جذاب، اطلاع رسانی مسابقات آزمایشگاهی و فعالیت‌های جانبی دیگر این رو را گرامی می‌دارند.

وی با تأکید بر تأثیر فعالیت‌های عملی در یادگیری دانش آموز یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد علاقه مندی دانش آموزان به انجام فعالیت‌های آزمایشگاهی را مناسب و جذاب بودن فضای آزمایشگاه‌ها دانست.

نظری از مدیران مدارس، معاونین و دبیران محترم دروس آزمایشگاهی خواست با مشارکت دانش آموزان در این روز به بهسازی و کاربردی کردن فضا و چیدمان مناسب وسایل آزمایشگاه‌ها اقدام کنند.

انتهای پیام/آ

آزمایشگاه مدارس محل رشد خلاقیت‌های دانش آموزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.