رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی

۳.۴ میلیون تن سیب درختی در آذربایجان غربی تولید می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت:۳.۴ میلیون تن سیب درختی در آذربایجان غربی تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛جعفر صادق اسکندری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در اولین جلسه میز توسعه صادرات سیب کشوری که با حضورجمعی از مسئولان کشوری و استانی در سالن جلسات فرهنگسرای جوان ارومیه برگزار شد؛گفت:آذربایجان غربی سالانه با میانگین ۹۹۰ هزار تن تولید رتبه اول تولید سیب درختی کشور را دارد و آذربایجان شرقی وخراسان و تهران در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
جعفر صادق اسکندری سطح کشت سیب در آذربایجان غربی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: سطح باغات آذربایجان غربی نزدیک به ۱۳۰ هزارهکتار از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار باغات موجود در کشور است و سطح زیر کشت سیب درختی از ۲۵۰ هزار هکتار باغ سیب موجود در کشور،۶۰ هزارهکتار متعلق به این استان است.
وی افزود: ۸۶ میلیون تن سیب درختی در جهان تولید می‌شود که ایران با ۴ درصد رتبه سوم است و آذربایجان غربی ۲۹ درصد از ۳.۴ میلیون تن از تولید سیب کشور را تولید می‌کند.
این مسئول افزود: بیشتر صادرات سیب ایران به بازار‌های عراق است و هدف ما از سال گذشته برای یافتن بازار‌های جدید است.
وی ادامه داد»با توجه به مذاکرات با سفارت ایران در افغانستان هیئتی به کابل و قندهار برای صادرات اعزام خواهد شد.
مدیرکل صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی تصریح کرد: ایران از نظر صادرات سیب وضعیت مناسبی ندارد و باید با کمک و همفکری مسئولان ذیربط، زمینه را برای توسعه صادرات هرچه بیشتر این محصول فراهم کنیم.
 
انتهای پیام/م
 

آذربایجان غربی قطب تولید سیب درختی در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.