تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)

لزوم انس هر چه بیشتر با مسجد

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در دیدار با مدیران ستاد اقامه نماز منطقه یک کشور استان‌های قم، مازندران، سمنان، گلستان، گیلان و البرز بر لزوم انس هر چه بیشتر با مسجد تاکید کرد.

لزوم انس هر چه بیشتر با مسجدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛  حجت الاسلام والمسلمین سعیدی،تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ظهر امروز در دیدار با مدیران ستاد اقامه نماز منطقه یک کشور استان‌های قم، مازندران، سمنان، گلستان، گیلان و البرز که در سالن محراب حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به آیه 96 سوره آل‌عمران اظهار داشت: منظور از نخستین خانه در این آیه مسجد است که برای مردم قرار داده‌ شده است.

وی اولویت مسجد در آیه را نشان از جایگاه مسجد دانست و افزود: همه باید در اولویت نخست، مردم را به‌ سوی مسجد هدایت کنیم چرا که پیامبر گرامی اسلام(ص) در نخستین ورود به شهر مکه و مدینه اقدام به ساختن مسجد کردند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه انسان باید همانند خانه به مسجد انس داشته باشد، عنوان کرد: انسان با خانه انس ویژه‌ای دارد بنابراین نسبت به مسجد هم باید این رابطه و انس را داشته باشیم.

وی برنامه‌ریزی مسئولان را در این زمینه مد نظر قرار داد و خاطرنشان کرد: مسئولان، خیرین و مردم باید طوری برنامه‌ریزی کنند که آن احساس آرامش خانه که در آیه 96 سوره آل‌عمران وجود داشت در مسجد نیز وجود داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به اینکه نمازگزار باید به‌عنوان عضوی از خانه خدا در مسجد، احساس مسئولیت کند، تأکید کرد: هنگامی‌که انسان عضوی از خانه شناخته شد مسئولیتی بر آن مترتب می‌شود از این‌رو نمازگزار هم باید به‌عنوان عضوی از خانه خدا احساس مسئولیت کند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)عنوان کرد: عنوان "للناس" در آیه به معنای بنا کردن خانه و مسجد برای مردم است، بنابراین برنامه ریزان باید در این زمینه احساس نوکری و خادمی داشته باشند چرا که در مسجد سالار واحد نداریم بلکه همه سالار و سرور هستند و همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند اگر دستورات الهی را رعایت کنیم شاهد جذب حداکثری در مساجد خواهیم بود.

انتهای پیام/ش

دیدار مدیران ستاد اقامه نماز منطقه یک 5 استان کشور با تولیت آستان حضرت معصومه(س)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.