مدیرکل ‌ارشاد ‌استان قم:

استان قم نخستین مجوز دهنده کتاب در کشور و دومین مجوز دهنده در کل موضوعات است

حسینی کاشانی گفت:در حوزه مطبوعات 106 کانون مطبوعاتی در قم داریم که در 6 ماه گذشته 9 مجوز به مجوزهای گذشته اضافه‌شده است همچنین مجوز 16 کانون تبلیغاتی نیز ابطال‌شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛سید موسی حسینی کاشانی ،مدیرکل ‌ارشاد ‌استان قم، با تأکید بر اینکه باید اطلس فرهنگی و آمایش فرهنگی استان به‌روز شود، اظهار داشت: در حوزه مطبوعات 106 کانون مطبوعاتی در قم داریم که در 6 ماه گذشته 9 مجوز به مجوزهای گذشته اضافه‌شده است همچنین مجوز 16 کانون تبلیغاتی نیز ابطال‌شده است.

وی به برگزاری جشنواره مطبوعات دینی اشاره کرد و گفت: تئاتر دینی، شعر آیینی، کتاب، فعالیت‌های قرآنی و هنرهای تجسمی 5 حوزه بودند که به‌صورت جدی اداره کل ارشاد دنبال کرده و آن‌ها را در اولویت کاری خود قرار داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه دبیرخانه پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دینی به قم آمد، ادامه داد: در سال 96 به بیش از 3600 کتاب مجوز داده‌ایم که از این تعداد 2 هزار و 369 مجوز در بخش کتب دینی بوده است.

حسینی کاشانی به رشد 30 درصدی کتاب در 6 ماهه اخیر اشاره کرد و گفت: استان قم نخستین مجوز دهنده کتاب در کشور و دومین مجوز دهنده در کل موضوعات است، در 6 ماهه نخست سال جاری یک میلیارد و 188 میلیون تومان کتاب خریداری کرده‌ایم که این کتاب‌ها در انبار خود وزارتخانه و یا در انبار استان نگه‌داری می‌شوند.

وی تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان را مورد اشاره قرار داد و افزود: 580 کانون فرهنگی هنری مسجد در قم داریم، همچنین 23 هزار کانون فرهنگی هنری در کل کشور داریم که 5 درصد از کانون‌های فرهنگی هنری کل کشور در قم هستند و 15 کانون در 6 ماهه نخست امسال به تعداد کانون‌های استان اضافه‌شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بیان کرد: 234 موسسه چندمنظوره و 80 موسسه تک منظوره در سطح استان داریم و در 6 ماهه گذشته 18 پرونده موسسه تک منظوره یا صادر شده و یا در حال صادر شدن است، درمجموع 76 موسسه در 9 ماه گذشته به آمار اضافه‌شده است.

انتهای پیام/ح

دبیرخانه پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دینی در قم مستقر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.