آیت‌الله سبحانی:

جوانان ۹۰ درصد وقت خود را صرف یادگیری کنند

دوران جوانی را قدر بدانید و ۹۰ درصد وقت خود را صرف آموزش و تنها ۱۰ درصد وقت خود را صرف کار دیگر کنید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛ آیت‌الله جعفر سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول که در مسجد فیضیه قم برگزار شد با اشاره به نحوه نمازخواندن آیت‌الله خوانساری در روز جمعه اظهار داشت: متأخرین ما فصل مستقلی برای حجیت عقل بیان نکرده‌اند.

وی با اشاره به حدیثی از امام موسی بن جعفر(ع) گفت: هر کس در جوانی علم‌آموزی کند عیناً مانند نقاشی بر روی سنگ است در حال حاضر سنگ‌نوشته‌هایی مربوط به 800 سال پیش می‌آورند که آثار نوشته‌ها بر روی آن مانده است و اما در بزرگ‌سالی درس خواندن مانند نقاشی بر روی آب است.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه قوای ادراکی در دوران پیری پیر است، افزود: این قانونی که امام(ع) یا پیغمبر(ص) فرموده جنبه قطعی ندارد و دلیل این حدیث این است که دوران جوانی را قدر بدانید و 90 درصد وقت خود را صرف آموزش و تنها 10 درصد وقت خود را صرف کار دیگر کنید.

آیت‌الله سبحانی ادامه داد: انسان پیر از هر عملی باز می‌ماند مگر اینکه قبلاً سرمایه داشته باشد بنابراین آموختن یک دوره اصول کافی است مگر اینکه کفایه را یاد گرفته باشید و سپس سراغ فقه بروید و با مباحثه با یکدیگر علم را در خود نهادینه کنید.

انتهای پیام/ت

مرجع تقلید شیعیان : دوران جوانی را قدر بدانید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار