مرعشی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

ارائه خدمات پزشکی و درمانی به زائران در مسیر پیاده‌روی اربعین/ انتقال 25 دستگاه اتوبوس آمبولانس به عراق

رئیس مرکز پزشکی حج وزیارت جمعیت هلال احمر گفت: تیم های درمانی و پزشکی در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا در 8 موکب، شهرهای کوفه، حله، دیوانیه، کاظمین، سامرا و امامزاده سید محمد مستقر هستند.

سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ارائه خدمات درمانی و پزشکی برای زائران اربعین اظهار کرد: امسال همانند سال‌های گذشته ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به زائران اربعین حسینی در داخل خاک عراق به هلال احمر واگذار شده است. ضمن اینکه هلال احمر در داخل مرزها با همکاری اورژانس کشور اقدامات امدادی را انجام خواهد داد.

ارائه خدمات درمانی به زائران کربلا در 4 مرز

وی افزود: خدمات درمانی مورد نیاز زائران کربلا در 4 مرز زمینی شلمچه، چذابه، مهران و خسروی و همچنین در مراکز مختلف در نجف و کربلا در چندین مرکز و محل اسکان زائران ارائه خواهد شد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تصریح کرد: تیم های درمانی و پزشکی در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا در 8 موکب، شهرهای کوفه، حله، دیوانیه، کاظمین، سامرا و امامزاده سید محمد مستقر هستند.

وی با اشاره به استقرار اتوبوس آمبولانس‌ها در خاک عراق و افزایش حدود سه برابری آن نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: 25 دستگاه آمبولانس برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی به عراق منتقل شده است.

مرعشی با اشاره به اینکه یک هزار و 500 نفر کادر درمانی در مدت برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی به زائران خدمات رسانی می‌کنند،گفت: این افراد شامل متخصصان رشته‌های مختلف پزشکی اعم از داخلی، قلب، ارتوپدی، مغز و اعصاب و همچنین پرستار خانم و آقا، تکنسین های دارویی و تکنسین های بهداشتی هستند. همچنین 120 مترجم در قسمت های مختلف تیم درمان را همراهی می‌کنند.

درمانگاه ها شبانه روزی فعال هستند

وی افزود: درمانگاه‌ها شبانه روزی و مجهز به دستگاه نوار قلب، شوک قلب و دستگاه اکسیژن ساز هستند. همچنین نیروهای متخصص ایرانی در بیمارستان الحسین کربلا و فرات برای ویزیت زائران حضور دارند.

به گفته رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر امسال حدود 100 تن دارو به کربلا ارسال می شود.

وی با بیان اینکه فعالیت های درمانی برای تمام زائران اربعین است، افزود: کادر درمانی کاملا داوطلبانه از پنجم تا پایان ماه صفر، مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار